רה"מ נתניהו יצא בראש משלחת ישראלית לעצרת בפריז

המשלחת תשתתף בעצרת המונית נגד הטרור, וצפויה בה התכנסות של כמיליון איש • הרשויות בישראל הידקו את הוראות האבטחה על נציגויות ישראליות ויהודיות בצרפת וראה"מ ביקש אישית מנשיא צרפת לפעול בעניין • ראש הממשלה יקרא בנוכחות נשיא צרפת לעלייה ארצה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר לצרפת, שם ישתתף בעצרת המונית שתיערך בפריז בעקבות הפיגועים הקשים שאירעו שם בימים האחרונים בהשתתפות מנהיגים מכל רחבי העולם ובהם קנצלרית גרמניה, ראש ממשלת בריטניה ומלך ירדן.

בשערי נמל התעופה אמר נתניהו "אני יוצא לפריז כדי להשתתף בעצרת יחד עם מנהיגי העולם למאבק מחודש בטרור האסלאמי שמאיים על האנושות כולה, דבר שאני קורא לו מזה שנים רבות".

בערב ישתתף ראש הממשלה בעצרת מיוחדת עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, עם הקהילה היהודית בצרפת. נתניהו יקרא לעידוד העלייה מצרפת "כל יהודי שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בזרועות פתוחות" אמר ראש הממשלה.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן, שר ההסברה והתפוצות נפתלי בנט, וחבר הכנסת אלי ישי ישתתפו מחר בעצרת ההמונים בפריז. בשל נסיעת ראש הממשלה והשרים ליברמן ובנט לעצרת הזיכרון בצרפת הוחלט לבטל מחר את ישיבת הממשלה השבועית.

נתניהו לפני צאתו לפריז"מאבק מחודש בטרור האסלאמי". נתניהו עם צאתו

בעצרת הזיכרון הבינלאומית בצרפת תשתתף גם משלחת מטעם ארגון נפגעי הטרור אלמגור ובראשה יעמדו יהודה בן ישי שבתו רות פוגל נרצחה עם בעלה ושלושת ילדיה הקטנים בפיגוע שאירע לפני ארבע שנים באיתמר, ויושב ראש ארגון אלמגור מאיר אינדור. המשלחת תבקר בבתי הקורבנות כולל בבתי הקורבנות הלא יהודים, ויציעו סיוע להקמת שרותים החברתיים בממשל ובקהילה יהודית תוך שימוש בידע ובנסיון של הקמת קבוצות תמיכה ויצירת מסגרות לתמיכה חברתית.

קרא עוד:

[postim]

ישראל עוקבת בדאגה אחר הנעשה בפריז ומטה משרד החוץ בירושלים נמצא בקשר עם אנשי שגרירות ישראל בצרפת, הגורמים השונים עמלים על תכנית משותפת להידוק האבטחה על מוסדות יהודיים.

במשרד החוץ הישראלי הביעו הזדהות והשתתפות בצער העם הצרפתי והדגישו כי אבלה של הקהילה היהודית מחייב את כלל מדינות המערב להתייחס בחומרה למעשי הטרור הנפשעים. "מתקפת הטרור שמתרחשת כבר 3 ימים היא לא רק נגד העם הצרפתי, לא רק נגד יהודי צרפת אלא נגד העולם החופשי כולו. זהו ניסיון נוסף של כוחות החושך מן האיסלאם הקיצוני להשליט אימה וטרור על המערב, ועל הקהילה הבינ״ל כולה לעמוד כחומה בצורה ובאופן הנחוש ביותר מול הטרור הזה".

ישראל דורשת לתגבר אבטחת המוסדות

בפיגוע הקשה שאירע אמש במרכול 'היפר-כשר' בפריז, נהרגו ארבעה יהודים: יואב חטב, פיליפ ברהאם, יוהאן כהן ופרנסואה-מישל סעדה הי"ד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. נשיא צרפת עידכן את ראש הממשלה נתניהו שארבעה בני-ערובה נהרגו בפיגוע הטרור בסופרמרקט בפאריס וחמישה-עשר בני ערובה חולצו.

רה״מ נתניהו פתח את השיחה בצרפתית ואמר לנשיא צרפת: 'כל העם בישראל איתכם'. 'ליבנו עם משפחות הקורבנות. ישראל מציעה לכם כל עזרה שצרפת זקוקה לה'.

נתניהו ביקש מנשיא צרפת לשמור באבטחה מתוגברת על המוסדות היהודים גם אחרי החזרה לשגרה, והוסיף כי על הקהילה הבינלאומית להתאחד לפעולה נגד הטרוריסטים מהאיסלאם הקיצוני ונגד תשתיות הטרור שתומכות בהם, פעולה שתפגע במקורות המימון של הטרור, ובמערכת ההסתה שמעודדת מעשים שכאלה.

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש ממשלת צרפת מנואל ולס. ראש הממשלה נתניהו הציע את עזרתה של מדינת ישראל בכל תחום שהרשויות בצרפת יזדקקו לו. בנוסף שוחח נתניהו גם עם ראש ממשלת צרפת ולס על אבטחת המוסדות היהודים בצרפת. בשיחה ציין נתניהו כי חיוני לפגוע במקורות המימון של ארגוני הטרור של האיסלאם הקיצוני ולפעול נגד ההסתה באירופה שמעודדת פעולות שכאלה.

ראש הממשלה שוחח גם עם רוג׳ר קרומר, נשיא מועצת המוסדות היהודים בצרפת (CRIF) ועם חבר הפרלמנט מאיר חביב וביקש מהם למסור לחברי הקהילה היהודית שעם ישראל מחזק את ידם בשעה קשה זאת, עוד ביקש מהם נתניהו להקפיד על הנחיות הביטחון במוסדות היהודים.

זמן קצר אחרי קבלת הדיווחים על הפיגוע במרכול הכשר קיים ראש הממשלה שיחת ועידה בהשתתפות שר החוץ שר אביגדור ליברמן, מנכ״ל משרד החוץ ניסים בן-שטרית, ראש המוסד תמיר פרדו, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, וראש המטה לביטחון לאומי איתן בן-דוד. הגורמים הונחו להעניק כל סיוע אפשרי לרשויות בצרפת ולרענן הנחיות הבטיחות בנציגויות ישראל ובמוסדות יהודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו