נתניהו: "אם העולם לא יתעשת, הטרור יכה בכל מקום"

"אם נתעלם מן העובדה שמדובר בטרור של אסלאם קיצוני כנגד תרבות המערב כולה, והעם היהודי בכלל זה - הרי מה שאנחנו רואים עכשיו בפריז זוהי רק ההתחלה" הזהיר ראש הממשלה • נתניהו קרא לפעול במשותף נגד גזע הטרור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעודו עושה דרכו להשתתף בעצרת נגד הטרור בצרפת, מעניק נתניהו מניסיונו במלחמה בטרור לאירופים ומזהיר כי אם העולם לא יתעשת במהרה נמצא את הטרור הזה תופס תאוצה ומכה מכות הולכות וגוברות גם במרכזי העולם החופשי האחרים וגם במקומות נוספים.

נתניהו ניצל את ההזדמנות בכדי להדגיש את הקשר בין ארגוני הטרור לחמאס, לדבריו "ההתקפות הללו בפריז הן המשך ישיר למלחמתו של האיסלאם הקיצוני בתרבות החופש שלנו, בעולם המערבי, בעולם המודרני כולו וגם במדינות ערב המתונות וציבורים שלמים בעולם המוסלמי. זהו גל גואה של טרור שפורס רשת עולמית של שנאה, של קנאות, של רצח. אחרי שהטרור ביסס את הבסיסים שלו במזרח התיכון הוא שולח עכשיו את זרועותיו ברחבי כל העולם".

קרא עוד:

[postim]

"ארגוני הטרור של האיסלאם הקיצוני נושאים שמות שונים ומגוונים – חמאס, חיזבאללה, דאע"ש, אל-קאעידה, נוסרה, ג'יהאד אסלאמי, בוקו חראם, הטרוריסטים הללו יורים בעיתונאים בפריז, הם עורפים ראשים של עובדי סיוע בסוריה, חוטפים תלמידות בית ספר בניגריה, מפוצצים כנסיות בעיראק, שוחטים תיירים בבאלי, יורים רקטות על אזרחים מעזה ושואפים לבנות נשק גרעיני באיראן, אבל כולם מונעים מאותה שנאת דמים ומאותה קנאות שאינה יודעת גבולות". ראש הממשלה פרש הוכחה נוספת לכך שהארגונים הללו הם ענפים של אותו עץ מורעל ניתנה בכך שאחד מהכלים הרשמיים של החמאס שיבח את המרצחים השפלים בפריז. "צריך להבין שהמלחמה הזו היא נגד כולנו" אמר.

"אם נהיה מאוחדים הטרור הזה לא יוכל לנו. אבל אם נתעלם מן השורש האמיתי של הבעיה, אם נתעלם מן העובדה שמדובר בטרור של אסלאם קיצוני שמבקש להכחיד את תרבות המערב כולה, ואת העם היהודי בכלל זה, אם נתעלם מזה – הרי מה שאנחנו רואים עכשיו בפריז זוהי רק ההתחלה. אלה אינם דברי הפחדה או נבואות זעם, זוהי המציאות הפשוטה והגיע הזמן להכיר בה.

נתניהו שוחח אמש עם ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, ועם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ושיבח את הנחישות שבה שלטונות צרפת חיסלו את המחבלים, אך הדגיש בפניהם כי כדי להיאבק בטרור, חיוני לפגוע במקורות המימון שלו "חיוני לפעול נגד מוקדי ההתססה שמעודדים פעולות רצחניות כאלה באירופה כולה, וחיוני לפעול נגד המדינות שנותנות לטרור חסות, מקלט ומעבר."

החוק הראשון: לא להיכנע לפחד

"החוק הראשון הוא שאסור להיכנע לפחד שהוא מבקש להעביר לנו. כדי להילחם בטרור פשוט צריכים להילחם בו. אנחנו מביעים צער עמוק על אזרחי צרפת שנרצחו, על העיתונאים, על השוטרים, על אזרחים תמימים שנרצחו רק בגלל היותם אזרחי העולם החופשי. אנו מביעים צער עמוק על אחינו היהודים שנרצחו רק בגלל היותם יהודים. אחינו ואחיותינו בקהילת יהודי צרפת, אנחנו כואבים יחד עמכם על האובדן הנורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות של יואב חטב, של פיליפ ברהם, של יוהאן כהן של פרנסואה מישל סעדה. כן אנחנו שולחים איחולים והחלמה מהירה של כל הפצועים.

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם סלין שרקי, אחת מבנות הערובה במרכול היהודי הכשר בלב פריז. לאחר השיחה תיאר נתניהו כי היא סיפרה לו על האכזריות הבלתי נתפסת של הטרוריסט וגם על האומץ של צעיר יהודי (יוהאן כהן) שניסה ליטול מידיו את הנשק ולירות בו, הוא נורה על ידי המחבל והוא גסס למוות במשך 45 דקות.

בסיום דבריו פנה נתניהו ליהודי צרפת ואמר להם כי "אץ ישראל היא לא רק המקום שאליו אתם מתפללים, מדינת ישראל היא גם הבית שלכם". השבוע יכונס צוות שרים מיוחד כדי לקדם את הצעדים להגברת העלייה מצרפת ומשאר המדינות באירופה שסופגות את האנטישמיות הנוראה. "כל יהודי שרוצה לעלות לארץ יתקבל כאן בלב חם ובזרועות פתוחות, אנחנו נעזור לכם להיקלט כאן במדינתנו שהיא גם מדינתכם".

צילום: חיים צח, לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture