אירופה מתעוררת לבוקר איסלאמי: אבטחת שיא במוסדות יהודיים

במבצע משותף של צרפת, בלגיה וגרמניה, נעצרו עשרות חשודים בהתאגדות בתאי טרור • אלפי חיילים מאבטחים את בתי הכנסת ומוסדות הלימוד היהודיים ברחבי אירופה • לראשונה מאז השואה: מוסדות יהודיים קיבלו הוראה לסגור שעריהן עד להסדרת האבטחה

מוסדות הלימוד היהודיים בבלגיה ובהולנד נסגרו באופן זמני מחשש בטחוני, זאת לאחר פשיטת המשטרה על בתי חשודים בטרור בסוף השבוע שעבר.

באנטוורפן ובבריסל, בתי ספר יהודים השעו את פעילותם ביום שישי בתגובה להעלאת הכוננות הביטחונית של בלגיה לרמה 3. רמת הכוננות הועלתה לרמה השנייה בחומרתה, בעקבות הריגתם של שני חשודים בפשיטה נגד תאי טרור ביום חמישי בוורוייה, הסמוכה לגבול בלגיה-צרפת. בתי הספר נסגרו כאמצעי זהירות וצפויים להיפתח שוב ביום שני.

בהודעה שנשלחה ע"י הנהלת הת"ת החרדי באמסטרדם להורים, נאמר כי "אין איום קונקרטי לת"ת בעקבות האיום הבטחוני בבלגיה, אך בגלל המצב הבטחוני שנוצר, ועד להסדרת האבטחה כנדרש, יהיה זה חוסר אחריות לפתוח את בית הספר".

בין בלגיה, הולנד ולוקסמבורג קיים גבול פתוח שבו בדיקות דרכון הן נדירות, ועל כן המצב הבטחוני באחת מהן משפיע על האחרות.

גל מעצרים באירופה: חשש מהעתיד

בסוף השבוע ערכה משטרת בלגיה פשיטת ענק בכעשרה מוקדים אשר נחשדו כבסיסים להתארגנויות טרור, ועצרה חשודים רבים. במהלך הפשיטה נהרגו לפחות 2 מחבלים שהתבצרו באחת הדירות וירו לעבר השוטרים. גורמי הביטחון הבלגיים דיווחו כי החשודים היו מזוהים עם ארגוני טרור וג'יהאד איסלמי, ותכננו לפגוע בשוטרים.

במקביל, נערכו פשיטות דומות בצרפת ובגרמניה. במבצע מקיף בו השתתפו כ-250 שוטרים ממשטרת ברלין, נעצרו מספר חשודים בסיוע לארגון דאע"ש ולאגודות ג'יהאדיסטיות נוספות במדינה. גם כוחות הביטחון הצרפתיים הידקו את אחיזתם ועצרו עשרות חשודים בסיוע למחבלים שנהרגו 17 איש במתקפות בפריז, המעצרים בוצעו בעיקר בשכונת מונטרוז', שם נרצחה השוטרת ע"י קוליבאלי, המחבל שהרג 4 יהודים במרכול הכשר.

כלי תקשורת דיווחו מפי מקורות שונים בקהיליית המודיעין המערבית כי קיים חשש לכך שבצרפת, גרמניה, בלגיה והולנד קיימים יותר מ-20 תאי טרור רדומים, הכוללים בין 120 ל-180 מחבלים, אשר הונחו להוציא לפועל בטווח הזמן המיידי פיגועים נגד יעדים שונים על אדמת אירופה.

קרא עוד:

[postim]

מי שלא יכול היה להתאפק מלשחוק למשבתם של האירופים, היה שר החוץ אביגדור ליברמן, שהגיב "מעניין אם האיחוד האירופי יפרסם גינוי לממשלות בלגיה וצרפת על שימוש מופרז בכח ויקרא להם להידבר עם הטרוריסטים ולפתור את הסוגיות סביב שולחן המו״מ… מעניין…"

ראש ממשלת צרפת: "אבטחת המוסדות היהודיים תימשך ככל שיידרש"

ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס, ביקש משר הביטחון של ארצו להותיר את החיילים הפרוסים מחוץ למוסדות היהודיים לזמן רב ככל האפשר.

ואלס הודיע זאת ל​​חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים האמריקאים, ארגון גג המייצג את 50 הארגונים היהודיים בארה"ב, במהלך שיחת ועידה שקיים עימם בסוף השבוע. "היום, ביקשתי משר הביטחון להאריך לזמן רב ככל האפשר את הפריסה של כוחות מזוינים סביב המוסדות היהודיים" אמר ואלס והוסיף כי ההגנה על ידי רבבת החיילים שנפרסו ברחבי המדינה "תישאר הכרחית לחודשים רבים, כל עוד קיים חשש שלא נעצרו כל השותפים של התוקפים, וכל עוד האיום נותר בעינו".

ואלס הכחיש את הדיווח ההזוי כי יש קשר בין הצבעת הפרלמנט הצרפתי בעד הכרה מיידית במדינה פלסטינית להתקפות בשבוע שעבר, "גם אם יהיה שלום בין ישראל והפלסטינים מחר, גם אם חמאס יפסיק פתאום להתקיים, האיום האיסלמי לא ייעלם", אמר ואלס, שהבטיח להילחם נגד הקיצוניות האיסלאמית.

גם בבריטניה לא שקט

בריטניה הרחיבה משמעותית את סיורי אבטחה סביב אזורים יהודים בתגובה לפיגועי הטרור בשבוע שעבר בפריז. "התמונה הגלובלית של פעילות הטרור באירופה, מגבירה את דאגתנו לגבי הסיכון לקהילה היהודית בבריטניה" אמר מארק ראולי, העוזר למפכ"ל המשטרה למאבק בטרור בהצהרה שפרסם ביום שישי.

"בנוסף לאמצעי האבטחה הקיימים, אנו נמצאים בדיאלוג עם מנהיגי הקהילה היהודית על פעולות נוספות שיהיה בהן צורך, כולל הגברת הסיורים באזורים מרכזיים," אמר ראולי.

הפעם הקודמת בה נקטה בריטניה בצעד דומה לאבטחה סביב בתי ספר יהודים, היתה לפני כשלוש שנים לאחר הירי בבית ספר יהודי בטולוז שבצרפת, שהותיר ארבעה הרוגים, כך דיווח הגרדיאן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו