מאות חטופים בפשיטה של בוקו-חראם על עיירה בצפון ניגריה

ארגון הטרור האיסלאמיסטי שולט כבר על שטח בגודל של כ-50,000 קמ"ר, והתקפותיו נעשות נועזות יותר ויותר • החטופים, רובם נשים וילדים קטנים, משמשים את הארגון כמגנים אנושיים וכמחבלים מתאבדים • האו"ם: "יש צורך בסיוע הומניטרי בינלאומי דחוף"

מאות אזרחים תמימים, ובהם נשים וילדים, נחטפו על ידי ארגון הטרור הרצחני בוקו חראם בצפון ניגריה. כך מסר היום גורם בכיר בממשל באבוג'ה הבירה.

לוחמי ארגון הטרור האיסלאמי אשר רצחו בשנה האחרונה אלפי בני אדם, בניסיונותיהם להשתלט על צפון ניגריה ולהשליט בה את חוקי האיסלאם, פשטו על העיירה דמאסאק בתחילת החודש ולפני כשבוע וחצי לקחו ממנה מאות שבויים חפים מפשע, בהם ישתמש הארגון לצרכיו כמגנים אנושיים וכמחבלים מתאבדים.

קרא עוד:

[postim]

דובר הממשלה הניגרית מייק אומרי אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי מספר החטופים אינו ברור, אך הוא נאמד בכ-500. לדבריו, רבים מהחטופים הם ילדים שנלקחו בכוח מבתי ספר בדמאסאק והועלו על טנדרים.

שכנותיה של ניגריה, ניז'ר וצ'אד, מסייעות לממשלה הניגרית במלחמתה העקובה מדם בבוקו חראם, לאחר שהארגון הרחיב את התקפותיו גם לשטחן. לפני כעשרה ימים הצליח כוח משותף של צבאות צ'אד וניז'ר להשתלט על העיירה הכבושה, אחרי חודשים שבהם נשלטה על ידי הג'יהאדיסטים, ואלו בנסיגתם לקחו את השבויים, אולם המידע על השבי ההמוני הגיע לידיעת הרשויות בניגריה רק ביממה האחרונה.

"היו קבוצות של נערים ונערות גדולים יותר שהצליחו להימלט מהג'יהאדיסטים בעת שכבשו את העיירה. רק נשים והילדים הצעירים יותר, בני 11 ומטה, לא הצליחו לברוח", אמרו בממשל הניגרי.

מאות אלפי פליטים חדשים בחודשים האחרונים

בתוך כך, אמר היום ראש סוכנות הפליטים של האו"ם, אנטוניו גוטרס, כי קמרון זקוקה לסיוע בינלאומי דחוף על מנת להתמודד עם רבבות הפליטים שנמלטו לשטחה מאימת בוקו חראם. לדברי גוטרס, האלימות המתמשכת בצפון־מזרח ניגריה, המבצע שמנהל הכוח הרב־לאומי באזור והעובדה שעשרות עיירות נפלו בידי הג'יהאדיסטים בחודשים האחרונים, גרמה לבריחתם של כ–74 אלף בני אדם לקמרון. כמאה אלף בני אדם נוספים נמלטו לצ'אד ולניז'ר.

בביקור בעיירה מרואה, בירת הצפון הרחוק של קמרון, הבטיח גוטרס כי האו"ם יגדיל את הסיוע שהוא מגיש לממשלה ביאונדה. בסך הכל דרשה סוכנות הפליטים של האו"ם מהקהילה הבינלאומית סיוע על סך 71 מיליון דולר לטיפול במשבר ההומניטארי שמתפתח בצפון־מזרח ניגריה, אולם עד כה קיבלה 6.8 מיליון דולר בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו