האיש שמתכנן להביס את קלינטון: ג'ב בוש יתמודד על נשיאות ארצות הברית

ה'שלישי לשושלת בוש' נחשב כמועמד המועדף על ממסד המפלגה הרפובליקנית, בשל דעותיו הפוליטיות המתונות, גילו הבוגר, ניסיונו הרב בפוליטיקה ובניהול מדינת פלורידה וגם תמיכה ציבורית משמעותית • למרות זאת, המרוץ עדיין פתוח לגמרי ואין כל דרך לשער את סיכוייו

האם אחרי 24 שנים נראה שוב התמודדות בין קלינטון לבוש? מושל פלורידה לשעבר ג'ון אליס (ג'ב) בוש, הודיע רשמית על התמודדותו בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית, לתפקיד מועמד המפלגה בבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו בסוף 2016 (חשוון תשע"ז).

המתמודד הטרי הוא בן 62, בנו של הנשיא ה-41 של ארצות הברית, ג'ורג' הרברט ווקר בוש, ואחיו הצעיר של הנשיא ה-43, ג'ורג' ווקר בוש. בכך מקווה בוש האח להמשיך את השושלת המשפחתית בבית הלבן, שנמשכה 12 שנים תמימות.

במסע הבחירות ינסה בוש להמעיט ככל האפשר בשימוש בהקשר המשפחתי שלו, בין השאר משום שהן אביו והן אחיו סיימו את כהונתם כשתמיכת האזרחים בהם מצויה בשפל היסטורי, ועד היום הם זוכים לדירוגים שליליים בנוגע לתפקודם כנשיאים. לוגו הקמפיין הוא המילים 'jeb 2016', מבלי לספר מה שם משפחתו של אותו ג'ב…

קרא עוד:
[postim]

ה'נסיך לבית בוש' נחשב כמועמד המועדף על ממסד המפלגה הרפובליקנית, בשל דעותיו הפוליטיות המתונות, גילו הבוגר, ניסיונו הרב בפוליטיקה ובניהול מדינת פלורידה וגם תמיכה ציבורית משמעותית.

Former President Bush, President Bush and Governor Bush depart the christening ceremony of the USS George H.W. Bush in Virginiaמימין לשמאל: ג'ב בוש, ג'ורג' בוש הבן וג'ורג' בוש האב

בוש נהנה גם מיתרון כספי עצום על שאר המתמודדים, כשעל פי הדיווחים יש בידיו 100 מיליוני דולרים רק לשלב הפריימריז. למרות זאת, הוא עדיין לא הצליח לתרגם את הנתונים המעודדים לתמיכה נרחבת יותר בדעת הקהל.

גם אם ינצח בתוך מפלגתו, השלב השני במרוץ שהוא ההתמודדות לנשיאות מול מועמד המפלגה הדמוקרטית – ככל הנראה הילארי קלינטון – צפוי להיות קשה.

בפריימריז הדמוקרטים צפויה לזכות ככל הנראה הילארי קלינטון, רעייתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ומזכירת המדינה בתקופת כהונתו הראשונה של הנשיא אובמה. קלינטון נהנית מאהדה עצומה וממעמד איתן מאוד בקרב הציבור האמריקני והיא נחשבת כבעלת סיכוי טוב מאוד לגבור גם על המתמודד הרפובליקני מולה.

לעומת זאת, הקרב הפנים-רפובליקני נחשב כפתוח לגמרי בשל ריבוי המועמדים והעובדה שלאף מועמד אין עדיפות בולטת על שאר מתחריו. מספר חסר תקדים של 16 מועמדים שכבר הודיעו – או יודיעו בקרוב – על התמודדותם בבחירות המקדימות ועוד כמה שייתכן ויצטרפו אף הם, מוריד את כל המועמדים המובילים לאחוזי תמיכה דו-ספרתיים בקושי, כשהראשון מביניהם – בוש עצמו – זוכה ל-11% תמיכה בלבד בסקרים הפנימיים.

קמפיין ג'ב בושהסלוגן: 'ג'ב 2016'...

המועמדים המובילים, שכרגע צמודים בסקרים, הם שלושה: ג׳ב בוש – מושל פלורידה לשעבר; סקוט ווקר – מושל וויסקונסין; ומרקו רוביו – סנאטור צעיר מפלורידה, כריזמטי וממוצא היספאני. מבין השלושה נחשב רוביו כימני יותר והוא ידוע בתמיכתו חסרת הפשרות בישראל.

בנוסף מתמודדים גם בובי ג׳ינדל – מושל לואיזיאנה, ממוצא הודי; ג׳ון קייסיק – מושל אוהיו; כריס כריסטי – מושל ניו ג׳רזי, פופולרי וידוע כמסתבך סדרתי בשערוריות ציבוריות; לינדזי גראהם – סנאטור ותיק מדרום-קרוליינה; טד קרוז – סנאטור מטקסס, ימני מאוד וממוצא קובני; ראנד פול – סנאטור מקנטאקי, ימני קיצוני, בדלן וליברטאני, הידוע בהתנגדותו לסיוע הביטחוני למדינות זרות ובכללם לישראל; מייק האקבי – לשעבר מושל ארקנסו, ימני קיצוני וכומר אוונגליסטי אדוק; ג׳ורג׳ פטאקי – לשעבר מושל ניו יורק, והסמן השמאלי בגלריית המועמדים הימנית מאוד; ריק פרי – לשעבר מושל טקסס, שזכה לתמיכה גדולה במרוץ הקודם עד למספר מעידות מביכות שלו; ריק סנטורום – לשעבר סנאטור מפנסילבניה ונוצרי אדוק מאוד; בן קרסון – נוירוכירורג בעל שם עולמי, ממוצא אפרו-אמריקני; קרלי פיורינה – לשעבר מנכ"לית ענקית הטכנולוגיה HP, והאישה היחידה במרוץ; ודונאלד טראמפ – מיליארדר ססגוני המנסה את מזלו שוב ושוב בהתמודדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו