מנהיגים רפורמים בארה"ב: "דחיית ההסכם תפתח מירוץ חימוש גרעיני במזה"ת"

מנהיגי הקהילות המתבוללות והמשומדות של יהודים בארה"ב, מפנים עורף לנתניהו שפעל ודחף להכרה במעמדם, ופונים במכתב לחברי הקונגרס: "ההסדר הטוב ביותר במציאות הבינלאומית הנוכחית" • שר העליה והקליטה, אלקין: "לשם מה צברה יהדות ארה"ב את כוחה, אם לא כדי לייצג את מדינת ישראל ולהגן עליה?!"

340 "רבנים" ומנהיגי זרמים שירדו מדרך היהדות, שלחו אמש מכתב פומבי לכל חברי הקונגרס ובו הם מצהירים כי הם תומכים בהסכם בין הקהילה הבינלאומית לאיראן בתכנית הגרעין האיראנית.

"אנו משבחים את ארה"ב ואת צוותי המשא-ומתן האחרים על מסירותם להשגת הסכם כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. העסקה הזו היא טובה לארצות הברית ולבעלות בריתה באזור, והיא ההסדר הטוב ביותר האפשרי במציאות הבינלאומית הנוכחית" הכריז סטיבן בוב, מנהיג קהילה בגלן אלין, אילינוי.

"הרבה" רחל מיקווה משיקגו, הוסיפה כי "ישנו מגוון רחב של דעות על הסכם הגרעין בקרב יהודים אמריקאים, כפי שהודגם בסקר שערך ה'ג'ואיש ג'ורנל' בקרב חברי קהילה היהודית בלוס אנג'לס, שהראה כי 49% מרוצים מההסכם (מול 31% מתנגדים) וכי 53% מיהודי ארה"ב סבורים כי על הקונגרס לאשר את ההסכם (מול 35% מתנגדים)". לדבריה "ארגונים כמו איפא"ק וארגונים יהודיים אחרים, מובילים קמפיין מתנגד להסכם והתנהגותם הקולנית מתפרשת כאילו מרבית יהודי אמריקה חפצים בביטול העסקה. זהו מסר שגוי ומסוכן שאנחנו כמנהיגים מקווים לתקנו באמצעות המכתב שלנו לקונגרס".

הדבר המפליא יותר מכל הוא, כי דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו שפעל בכל עוז למען הכרה בזרמים הנוגדים את ההלכה, הוא הנפגע העיקרי כאשר מרכיב ניכר של "רבנים" אלו יוצא נגדו ונגד הגישה הלעומתית להסכם הגרעין עם איראן.

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין מהליכוד, התייחס בראיון לגלצ לניסיונות ראש הממשלה לגייס את הגורמים המשפיעים בקרב יהדות ארצות הברית למאבק נגד אישור הסכם הגרעין בקונגרס. "יהדות ארצות הברית כל הזמן התגאתה שכך שהיא מגינה על מדינת ישראל ומייצגת אותה. אם לא לצורך זה יהדות ארה"ב צברה את הכח הזה, אז לשם מה?", אמר.

קרא עוד:
[postim]

ארגונים יהודיים אמריקאים רבים, כולל הליגה נגד השמצה והוועד היהודי האמריקאי, מתנגדים בפומבי לאישור הסכם הגרעין שהושג במשא ומתן בין איראן לשש המעצמות הגדולות. איפא"ק מפעיל כיום שתדלנות נרחבת בקונגרס במטרה לדחות את אישור ההסכם, ועד כה הוציא כמיליון דולרים בקמפיין הנרחב בסוגיה.

על הקונגרס האמריקני להכריע עד סוף ספטמבר האם לאשר את העסקה. הנשיא ברק אובמה מגייס את כל כושר שכנועו בעד אישור העסקה, אך הצלחתו מוגבל בעיקר לזירה הדמוקרטית בעוד שהרפובליקנים מתנגדים לאישור ההסכם.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו