224 הרוגים בהתרסקות מטוס נוסעים רוסי בסיני; דאע"ש נטל אחריות

הרשויות הרשמיות טוענות כי כשל טכני גרם להתרסקותו של מטוס הנוסעים 23 דקות לאחר שהמריא ודוחות את נטילת האחריות בידי המדינה האיסלאמית • ברוסיה הוכרז על יום ראשון כיום אבל לאומי • הקופסה השחורה נמצאה ופענוחה יושלם בשעות הקרובות

אסון תעופה כבד: מטוס נוסעים רוסי התרסק לפנות בוקר בחצי האי סיני, ו-224 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו במקום.

צוותי חקירה ברשות התעופה המצרית הודיעו כי אחת מהקופסאות השחורות נמצאה אך טרם נקבעה בבירור סיבת התאונה הקשה.

המטוס מדגם איירבוס A-123 של חברת התעופה מטרוג'ט המופעלת בידי חברת קוגלימביה, היה בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג ברוסיה. פחות מחצי שעה לאחר ההמראה, כאשר היה מטוס בגובה שיוט של 30,000 רגל, אבד המטוס ממסכי המכ"ם ומערכת הקשר עמו נותקה. עדי ראיה סיפרו כי המטוס צלל במשך 5 דקות אל הקרקע והתרסק אנכית, מה שלא הותיר סיכוי קלוש לניצולים מקרב הנוסעים.

משרד החוץ הרוסי הודיע על הקמת צוות חקירה שיפעל בשיתוף עם הרשויות המצריות לחקירת הסיבות להתרסקות, מומחים רוסיים נשלחו לאתר האסון מיד עם היוודע דבר התאונה הקשה.

שלוחת דאע"ש בסיני מיהרה להצהיר כי היא נוטלת אחריות לנפילת המטוס, אך מומחים צבאיים מכחישים את ההסתברות לכך ואומרים כי אין בידי המדינה האיסלאמית טילי קרקע-אוויר המסוגלים להגיע לגובה כה רב.

בדקות הראשונות היו דיווחים על ניצולים ובמד"א העמידו לרשות המצרים 30 אמבולנסים, אך משהתברר כי אין ניצולים בהתרסקות, התמקדו מאמצי הצוותים בחילוץ הגופות. במטוס היו 217 נוסעים ביניהן 17 ילדים ו-7 אנשי צוות. רוב הנוסעים היו תיירים רוסיים ו-3 מתוכם אוקראיניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו