הרוסים מודים: התרסקות המטוס – ככל הנראה פעולת טרור

"מטוס 'איירבוס' לא יכול להתפרק באוויר בגלל תקלה טכנית או טעות של טייס. ייתכן שהייתה התערבות חיצונית", אמר סמנכ"ל החברה • לאחר ההתרסקות נטל עליו ארגון דאעש את האחריות, אך מומחים בינלאומיים הביעו פקפוק רב באמיתות הטענה

התרסקות מטוס הנוסעים של חברת 'מטרוג'ט' הרוסית, שהתרחשה בשבת לפנות בוקר בשטח חצי האי סיני, אירעה ככל הנראה כתוצאה מחבלה מכוונת ולא מתקלה טכנית, כך אישר היום לראשונה דובר רשמי של חברת התעופה.

"מטוס 'איירבוס' לא יכול להתפרק באוויר בגלל תקלה טכנית או טעות של טייס. ייתכן שהייתה התערבות חיצונית", אמר סמנכ"ל החברה, אלכסנדר סמירנוב, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במוסקבה. לדבריו, המטוס היה במצב טכני מצוין.

קרא עוד:
[postim]

כזכור, מיד לאחר ההתרסקות מיהרה שלוחת סיני של ארגון דאעש ליטול עליה את האחריות וטענה כי הפילה את המטוס באמצעות טיל קרקע-אוויר. מומחי תעופה וביטחון ברחבי העולם הביעו פקפוק במה שהיה נראה כהתרברבות חסרת כיסוי, וטענו כי ככל הידוע, לארגון אין יכולות מבצעיות להפיל מטוס המשייט בגובה כה רב.

CSzN34DWwAAC5nI

המטוס התרסק מסיבה שאינה ברורה מגובה של כ-30,000 רגל, כחצי שעה לאחר ההמראה משדה התעופה בשארם א-שייח' שבסיני לעבר סנט פטרסבורג שברוסיה. 224 הנוסעים ואנשי הצוות – רובם אזרחים רוסים – נהרגו במקום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו