במערב חוששים: איראן מתכננת לשגר לוויין לחלל

גורמי ביון במערב טוענים כי איראן תשגר טיל חדש ועליו לוויין בעל יכולות מודיעיניות לחלל כבר בימים הקרובים • החשש: הטיל יכול לשאת ראש נפץ גרעיני שיכול להגיע גם אל תוך עומק השטח באירופה

גורמי ביון במדינות המערב מעריכים, על בסיס צילומים אוויריים מתוך איראן, כי ברפובליקה האסלאמית מתכננים כבר בימים הקרובים לשגר טיל חדש ועליו לוויין בעל יכולות מודיעיניות מפותחות לחלל.

ההיערכות לשיגור הלוויין באיראן מגיע שבועות ספורים לאחר שצפון קוריאה שיגרה טיל דומה בהצלחה. מלבד התמונות שנחשפו מההכנות לשיגור, גם סוכנות החלל האיראנית שיגרה הרתעה על אפשרות לשיגור קרוב של לוויין מגבולותיה.

החשש במדינות המערב הוא כי הטיל המתקדם איתו תשגר איראן את הלוויין החדש שלה, יכול להפוך בקלות לטיל בליסטי שיישא גם ראש נפץ גרעיני אותו עלולים האיראנים לשגר לעומק השטח באחת ממדינות אירופה.

קרא עוד:
[postim]

מדובר בהתגרות נוספת מצידה של איראן במעצמות העולם לאחר החתימה על הסכם הגרעין בווינה. בזמנו ביצעה איראן ניסוי על שיגור מספר טילים ארוכי טווח, אך למרות שהדבר היה מנוגד להסכם, זה עבר ללא תגובה ממדינות העולם.

אם הפעם תשגר איראן את הטיל החדש לחלל, הדבר יהווה הפרה בוטה של הסעיפים בהסכם הגרעין הקובעים הגבלות על פיתוח טילים ארוכי טווח באיראן. השאלה הגדולה כעת היא, כיצד יגיבו במערב אם באיראן אכן ישגרו את הטיל בקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו