סופר טיוזדיי: הסיכוי האחרון של ברני סנדרס במירוץ הדמוקרטי

הבחירות המתקיימות היום ב-13 מדינות ברחבי ארה"ב יכריעו את גורלו של המתמודד היהודי שמנסה כל העת להסתיר את יהדותו במירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית • הסקרים מלמדים על ניצחון מוחץ לקלינטון

היום השני בחשיבותו בדמוקרטיה האמריקאית לאחר יום הבחירות לנשיאות, הוא ביום בו הולכים אזרחי 13 מדינות שונות במקביל לבחור את מועמדיהם לראשות המפלגות השונות.

התוצאות הרשמיות יפורסמו רק מחר בשעות הבוקר, אך על פי הסקרים נראה כי מי שינצח במפלגה הרפובליקנית יהיה דונלד טרמפ, ובמפלגה הדמוקרטית צפויה לנצח הגב' קלינטון.

הסקרים אינם נוטים חסד על המפלגה הרפובליקנית. במקרה וטרמפ אכן יהיה מועמדם לנשיאות, לא משנה מי יעמוד בראשות המפלגה הדמוקרטית, הוא ינצח את הבחירות. דווקא סנדרס, לו סיכוי נמוך יותר להיות המועמד הדמוקרטי, ינצח את טרמפ בפער גדול יותר מקלינטון.

קרא עוד:
[postim]

לאחר שסנדרס ניצח את קלינטון בפריימריז בניו המפשייר, ניצחה אותו קלינטון בשאר ההתמודדויות. לשיא הניצחון הגיעה כאשר הביסה אותו השבוע בדרום קרוליינה. אם הסקרים יתממשו והיא תנצח גם היום, לסנדרס כמעט ולא יישאר סיכוי לנצח בפריימריז.

מנגד, נראה כי סנדרס הבין את המשחק והוא מתמקד בעיקר במדינות בהם אין ריכוז גבוה של אוכלוסיה שחורה או מצביעים המוגדרים כתומכי קלינטון באופן מובהק. כך הוא מקווה להדביק את הפער הנוצר לטובתה של קלינטון.

בתחילת המירוץ היה מי שדאג להדגיש את יהדותו של סנדרס, אך הוא עצמו מסרב כל העת להתייחס לעובדת היותו בן לעם הנבחר. אפילו את התנדבותו בעבר בקיבוץ בישראל ניסה סנדרס להסתיר במהלך הקמפיין שלו.

את ההתקפות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" כינה כאיומות, לצד גינוי רפה על ירי הטילים של החמאס על ערי ואזרחי ישראל. כמו כן הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות כדי לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו