מבצע למיגור דאע"ש • דיווח: טנקים טורקים החלו לפעול בסוריה

לאחר שבמשך תקופה ארוכה נמנעה טורקיה ממערכה ישירה מול אנשי דאע"ש - ואף הואשמה בסיוע שקט לחלקם - יוצא צבא טורקיה למערכה נגד הארגון בטורקיה • המניע: הפיגוע הקטלני באולם חתונות בטורקיה בתחילת השבוע

ארדואן מבקש לנקום על הפיגוע באולם חתונות בתחילת השבוע: יחידות טנקים של צבא טורקיה חצו את הגבול לעבר שטחה של סוריה. המהלך בוצע במסגרת מבצע לניקוי כוחות המדינה האסלאמית מהערים הסמוכות לגבול המשותף בין שתי המדינות – כך מדווחים בטורקיה.

ההערכות הן שמדובר בתגובה לפיגוע בו נרצחו כמה עשרות בני אדם בתחילת השבוע. פיגוע אותו ביצע מחבל שנשלח ע"י דאע"ש.

ארדואן מאשים: דאעש אחראים לפיגוע באמצע חתונה טורקית

נזכיר כי 50 בני אדם נרצחו ועוד למעלה ממאה נפצעו בפיגוע שהתרחש בעיר גזיאנטפ שבדרום-מזרח המדינה. ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית, הפיצוץ אירע במסדרון של אולם אירועים בזמן חתונה שהתקיימה במקום.

מיד לאחר הפיגוע החלו עדי ראיה להפיץ סרטונים ותמונות מהתופת אולם הרשויות במדינה מאיימות לתבוע את מי שימשיך להפיץ את החומרים הללו.

לפי שעה אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע אך ההערכה הרווחת היא שדאע"ש עומד מאחוריו. האפשרות כי מדובר בפעולה של המחתרת הכורדית נשללה מאחר שהחתונה היתה של משפחות הקשורות למפלגה הכורדית – מה ששולל אפשרות לפיגוע מצד המחתרת שלהם.

בהודעה שפרסם נשיא טורקיה ארדואן הוא שלח את תנחומיו למשפחות הנפגעים והעריך כי "דאע"ש הוא ככל הנראה המבצע של מתקפת הטרור".

הפיצוץ הוא מתקפת טרור. הוא נגרם כתוצאה ממחבל מתאבד שפוצץ עצמו במסדרון עמוס אנשים בזמן חתונה שהתקיימה באולם אירועים בעיר", הגיב המושל המקומי.

המושל הוסיף: "מטרתן של מתקפות טרור להפחיד את האנשים, אך לא ניתן לזה לקרות. זו ברבריות לתקוף חתונה".

נזכיר כי ששה בני אדם נהרגו ביום חמישי האחרון בשני פיצוצים שונים סמוך לתחנת משטרה בעיר באלזיג. הפיצוצים התרחשו בפער של כמה שעות וכל אחד מהם גרם למותם של שלשה. לבתי החולים באזור פונו למעלה ממאה פצועים.

בטורקיה מעריכים כי המחתרת הכורדית עומדת מאחורי הפיגועים ולא דאע"ש כפי שאירע בפיגועים הקודמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו