מקלב: "בניגוד לדברי נתניהו, גפני פנה אליו כבר בשבוע שעבר"

דבריו באים בתגובה לדיווח שהובא כאן אמש לפיו נתניהו יצר קשר עם גפני בעקבות פגישתו עם העיתונאים החרדים • שר התחבורה מגיב: "לא אתן יד לחילול שבת במשרד התחבורה. יש סטטוס-קוו ואני הראשון שמגן עליו נגד כל ההתקפות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול דיווחנו כאן כי בעקבות פגישת ראש הממשלה עם אנשי התקשורת החרדים, שוחח נתניהו עם ח"כ משה גפני וסיכם עימו על בדיקת סוגיית חילולי השבת ברכבת ישראל.

הבוקר, בראיון לנועם זיגמן ברדיו קול ברמה טען ח"כ אורי מקלב, כי "גפני פנה לראש הממשלה בנושאי חילולי השבת ברכבת ישראל כבר בשבוע שעבר". לדבריו, "לצערי רק אתמול נתניהו חזר אליו עם תשובה. זה מאד לא מצא חן בעיני, יש כאן רשלנות ואדישות של שר התחבורה בנוגע לטיפול בחילולי השבת של רכבת ישראל".

בצל הטענות על תפקודו של שר התחבורה בנושא השבת, הגיב ישראל כ"ץ עצמו בראיון לקו עיתונות ואוומר: "אני שר תחבורה מעל שבע שנים שמצליח לשמור על הסטטוס-קוו, יותר מכל שר שהיה לפני במשרד. הופעלו עלי לחצים, יצאו נגדי בקמפיין שדיבר על צורך ציבורי של אוכלוסיות חלשות שזקוקות לתחבורה בשבת אבל עמדתי על שלי. אני עושה זאת גם בגלל המחויבות הפוליטית אבל גם בגלל האמונה עמוקה שלי בזהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

לדבריו, "הרי לפני הקמת הממשלה, עשו קמפיין ממומן נגדי שאני יודע מי עומד מאחוריו". השר כ"ץ כיוון בדבריו לקמפיין האדיר נגדו בדרישה כי יפעיל תחבורה ציבורית בשבת. "כבר עברתי שלושה-ארבעה קמפיינים של גופים שונים ואני לא מתרגש. כשתקפו אותי אמרתי בתגובה: לכו להרצוג ותשאלו אותו אם הוא ישנה את הסטטוס-קוו במידה וירכיב ממשלה. הרי גם ברק, אלוני ולפיד לא שינו את החוק כשישבו בממשלה. עמדתי על דוכן הכנסת והקראתי מהחוק: שר התחבורה חייב לשקול שיקולים של מסורת ישראל בבואו לאשר או לא לאשר תחבורה בשבת".

השר כץ הוסיף כי "במשמרת שלי יש הגנה ברורה על הסטטוס-קוו. הרי אני ביוזמתי כינסתי את ראשי הסיעות החרדיות עם גופי המקצוע, כדי למנוע כל תופעה של הפרת הסטטוס-קוו. לחלק ב' של הפגישה זימנתי את כל מנהלי החברות הגדולות. בעניין הזה צריך להבין, שמי שממונה על אכיפת חוק עבודה ומנוחה הוא שר העבודה, וגם אמרתי בכנות לחברי החרדים, שאני מצפה בכלים שלהם במשרדים נוספים, להפעיל את השפעתם".

"יש סטטוס-קוו ואני הראשון שמגן עליו נגד כל ההתקפות. זה נכון בכל התחומים שהם תחת אחריותי ללא יוצא מן הכלל. יחד עם זאת צריך לזכור שמדינת ישראל מתנהלת גם בשבת. על החסידים נאמר שהם לא נלחמו בשבת, אבל אצלנו יש תחומים קריטיים שהמדינה מאפשרת במסגרתם עבודה. אמרתי לחברי שר הבריאות יעקב ליצמן, הרי בבתי החולים נעשית עבודה וגם לא במקרים של פיקוח נפש. האם אתה עוקב באופן פרטני אחרי כל דבר, והוא אמר לי, לא. בכל מה שנוגע לתחום אחריותי, דוגמת הפעלת תחבורה ציבורית, ההנחיה שלי חד משמעית לשמור על הסטטוס-קוו. אני גם דואג לעמוד ציבורית מאחורי הדברים".

כאשר נשאל האם בתקופה האחרונה השתנתה במעט גישתו, ענה: "העמדות שלי לא השתנו ונותרו כשהיו בכל הנושאים – ולא רק בסוגיית השבת. אתן לך דוגמה ממש מהתקופה האחרונה. כשדיברו לפני מספר שבועות בישיבת הממשלה על הליב"ה, הזכירו באותה נשימה את החרדים והערבים. דעתי ידועה, שהכל צריך להיעשות בהסכמה, אבל אמרתי שאינני אוהב להקל ראש בחינוך התורני ששמר עלינו כעם בתקופות הקשות ביותר, וצריך תמיד לזכור את העוצמות, ההיסטוריות והאינטלקטואליות, שהחינוך הזה מנחיל ואת העובדה שלימוד הגמרא מאפשר גם לימוד וקליטה מהירים כאשר בוגרי החינוך החרדי באים להשתלב. אמרתי זאת כשהשרים החרדים אפילו לא היו בחדר, כי זו דעתי והשקפת עולמי. אוהבים לדבר על פערים לימודיים ואמרתי פעם, לכו תבדקו נתונים. הרי לעשרות אחוזים מהמתגייסים לצה"ל בחינוך הרגיל אין עברית בסיסית של קרוא וכתוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture