29 נפגעים בפיצוץ מטען חבלה במנהטן – הרקע מסתמן כפלילי

הפיצוץ שאירע בשכונת צ'לסי שבמנהטן, התרחש על יד מרכז הומה אדם • ה-FBI סורק את האזור ואף הורה על סגירת מספר קווים רכבת התחתית • פצצה נוספת שטרם התפוצצה נמצאה בסמוך

עשרות בני אדם נפצעו הלילה בפיצוץ שאירע בשכונת צ'לסי שבמנהטן.

מדובר ככל הנראה בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בפח אשפה על יד בנין מגורים באזור הומה אדם בשכונה, לפי שעה לא ברור מי הניח אותו במקום ומה היה המניע למעשה. עדי ראיה מדווחים כי הפיצוץ היה כה חזק עד שבניינים רבים באזור רעדו.

משטרת ניו יורק הודיעה לפני זמן קצר, כי היא מנהלת מצוד אחר שני גברים שנראו מטמינים את מטעני החבלה בפחי האשפה.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר זמן קתר לאחר האירוע, כי אין ראיות שהפיצוץ בשכונת צ'לסי שבמנהטן קשור לטרור. יחד עם זאת הוסיף כי הצטברו ראיות המעידות כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממעשה מכוון ולא כתוצאה מתאונה.

יצויין, כי התקרית במנהטן אירעה שעות ספורות לאחר שמטען נפץ קטן התפוצץ בעיירה סיסייד פארק בניו ג'רזי, סמוך למסלול מרוץ שתוכנן להתקיים באזור באותה שעה, בשל הפיצוץ ביטלה המשטרה המקומית את המרוץ ופינתה עשרות מתושבי האזור בעת שחיפשו אחר מטענים נוספים. לא היו נפגעים באירוע.

בעקבות הפיצוץ במנהטן, נפרסו כוחות נרחבים של המשטרה המקומית וה-FBI באזור, ונסגרו קווים של הרכבת התחתית. קונסול ישראל בניו יורק דני דיין מסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים ישראליים בפיצוץ.

כשעתיים לאחר הפיצוץ הודיעו כוחות הביטחון על מטען נוסף שנמצא באזור, המטען נמצא בתוך סיר לחץ ברחוב מס' 27 במנהטן, במרחק של ארבעה רחובות בלבד מזירת הפיצוץ שאירע מוקדם יותר באזור צ'לסי.

כוחות הביטחון ביקשו מהתושבים באזור להישאר בבתיהם ולהתרחק מהחלונות. אם כי לפי שעה לא ברור אם יש קשר בין המטען לבין הפיצוץ שאירע מוקדם יותר, שבו נפצעו 29 בני אדם.

בתמונה: זירת הפיצוץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו