בכיר גרמני הוחרם במהלך ביקורו באיראן בעקבות קריאתו להכיר בישראל

סגן הקנצלר הגרמנית, זיגמר גבריאל דחק באיראן להכיר במדינת ישראל, גרע לפני ביקור בן שלושה ימים במדינה • בתגובה, יו"ר הפרלמנט של איראן, עלי לריג'אני ביטל פגישה עימו

סגן הקנצלר הגרמנית, זיגמר גבריאל, דחק באיראן בפתח ביקור בן שלושה ימים לשפר את יחסה של הרפובליקה עם איראן אם ברצונה לבסס קשרים כלכליים הדוקים יותר עם גרמניה ועם שאר מעצמות המערב.

יו"ר הפרלמנט של איראן, עלי לריג'אני, ביטל בתגובה את הפגישה עם סגן הקנצלר. לריג'אני היה הגורם הבכיר ביותר שעמו גבריאל, המשמש גם שר הכלכלה, היה אמור להיפגש במהלך ביקורו בן היומיים שנועד להאיץ את יחסי המסחר בין שתי המדינות לאחר החתימה על הסכם הגרעין ביולי אשתקד. דוברת מטעמו של סגן הקנצלר מסרה כי לא ניתנה סיבה רשמית לביטול.

דבריו התקבלו כהתערבות בענייניה הפנימיים של איראן. דובר של הממשלה בטהראן אמר כי "שום ממשלה לא יכולה להציב תנאים לאיראן. נחיה בהתאם לאמונתנו. לעולם לא נכיר בישראל". סדיק לריג'אני, אחיו של יו"ר הפרלמנט וראש מערכת המשפט, תקף את סגן הקנצלר ביום שני: "אילו הייתי בעמדה בממשלה או במשרד החוץ, לא הייתי מאפשר לאדם כזה להגיע לאיראן".

כאמור, גבריאל, פתח את מסעו בבקשה לאיראן לשפר את יחסיה עם האויבת המושבעת שלה ישראל, ואמר כי ברלין תשמח לשמש כמתווכת לצורך העניין. "לא תוכלו להיות בקשרים כלכליים טובים עם גרמניה בטווח הארוך אם לא תדונו בנושאים כאלה גם אתם ותנסו להניע אותם קדימה", אמר גבריאל בפני אספה של אנשי עסקים איראנים וגרמנים בטהרן. "העמדת זכות קיומה של ישראל בסימן שאלה היא דבר שאנו הגרמנים איננו יכולים לקבל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו