נתניהו בירך פעילי ליכוד וחשף "סוד" ביטחוני • צפו

האירוע אותו חשף ראש הממשלה, אומנם נאסר לפרסום על ידי הצנזורה הצבאית, אך האם יש צורך באיסורים מעין אלו? נראה כי דווקא הצנזורה מעלה את גל השמועות המיותרות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתף לפני מספר ימים באירוע לקראת השנה החדשה, במהלכה בירך את פעילי הליכוד שהתייצבו לכבודו. נתניהו התרברב ברשימת ההישגים שלו ובין היתר, חשף דבר שאסור לפרסום על פי חוקי הצנזורה הצבאית הנוקשים.

"לא לפני הרבה זמן אנשי דאעש ירו על מסוק שלנו בחדירה קרקעית, פרצו לשטחנו ואנחנו חסלנו אותם. עמדנו לפני ריכוז של טרור דאעש ובלמנו אותו", אמר ראש הממשלה. צפו כיצד עובר ראש הממשלה על חוקי הצנזורה:

ובכן, על מה דיבר נתניהו? עד כמה שניתן היה לברר, ראש הממשלה התכוון לתקרית שאירעה בכביש מספר 12 (הגבול עם מצרים בואכה אילת) באוגוסט 2011, כשכוח של טרוריסטים חדר מסיני בכמה נקודות וניהל במשך מספר שעות קרבות עם כוחות צה"ל. הטרוריסטים תקפו שני אוטובוסים ושתי מכוניות פרטיות שנסעו בכביש.

הם הרגו ששה אזרחים, לוחם של צה"ל ולוחם ימ"מ של משטרת ישראל. בחילופי הירי נהרגו חמישה חיילים מצריים ושבעת המחבלים. כמו כן, במהלך הקרבות ירו המחבלים טיל, לא ברור אם נגד טנקים או נגד מטוסים, לעבר מסוק של צה"ל אך בסייעתא דשמיא הם החטיאו את מטרתם. ככל הידוע, מדובר בחדירה היחידה של טרוריסטים תומכי דאעש לישראל.

יוסי מלמן, הפרשן הצבאי של מעריב טוען כי מי שביצעו את התקיפה לפני חמש שנים, כפי שעלה מתחקיר של צה"ל, היו טרוריסטים סלפיים בני סיני שהיו מזהים עם אל קאעידה. הם אומנו ונשלחו למשימה בידי "הוועדות העממיות", בעזה, בידיעת חמאס או בהעלמת עין שלו. תגובת ישראל הייתה בהתאם והיא תקפה בעזה. רק לפני יותר משנתיים הקבוצה נטשה את אל קאעידה ונשבעה אמונים לדאעש ומנהיגה אבו באכר אל בגדדי.

אך כל אלה אין בהם כדי להצדיק את התנהלות הצנזורה, ונראה שבכיריה קבלו ורטיגו ולא תיפקדו. כמו בתגובה פבלובית – הם מהרו לצנזור ולפסול. אם היו בודקים בזריזות עם לשכת ראש הממשלה ומאזינים לסרטון או קוראים את הטקסט שנאמר בו, הם היו מאפשרים את הפרסום עם הסתייגות או כוכבית לפיה מדובר באירוע ישן שכבר דווח עליו בהרחבה. ואם בכל זאת היה מתברר שראש הממשלה התכוון לתקרית חדשה, גם אז אסור היה לצנזורה לפסול את דבריו.

בפעולתה העצימה הצנזורה את חרושת השמועות, כאילו ראש הממשלה שוב נכשל בלשונו וגילה סוד ביטחוני וכי היא הצנזורה מגינה עליו מטעמים פוליטיים שאינם במנדט שלה. הם פעלו כמי שסוגר דלתות אורווה לאחר שהסוסים כבר ברחו ממנה, ומנעו מהצבור בישראל את הזכות לשמוע את דברי ראש הממשלה.

נכון שהיחסים הביטחוניים עם מצרים הם רגישים ביותר, אך חלקם כבר נחשפו בתקשורת הבינלאומית ולא רק בה. רק לפני שבועיים, נשיא מצרים, עבדול פתח א סיסי, בפגישה עם מנהיגים יהודיים בניו יורק, דיבר בשבח היחסים הללו. סוכנות הידיעות "בלומברג" שציטטה מקור ישראלי דיווחה לפני כמה שבועות כי כלי טיס ישראליים משתתפים מעת לעת בתקיפות של יעדי טרור בסיני וזאת בתאום עם צבא מצרים הנלחם נגדם. כתב העת הצרפתי "אינטליג'נס און ליין" פרסם בשנה האחרונה ידיעות לפיהן קהילת המודיעין של ישראל – יחידה 8200 של אמ"ן – מסייעת לארצות הברית, בריטניה וצרפת באיסוף מידע מודיעיני לטובת המאמץ הצבאי של מצרים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם אלה הסודות שלנו
אין לי מילים פשוט…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture