טראמפ הלם בעיתונאים: "אני יושב בחדר עם קבוצה של שקרנים"

בראיון שהעניק נשיא ארה"ב הנבחר ל'ניו יורק טיימס' הוא סגר חשבון עם העיתונאים והאשים אותם בסיקור מוטה ונבזי • בהמשך הוא התייחס לסכסוך במזה"ת והצהיר: "חתני היהודי יכול לסייע להביא לפיוס"

נשיא ארה"ב הנבחר דונאלד טראמפ התראיין הלילה לעיתון הנפוץ והוותיק ארה"ב ה'ניו יורק טיימס' והתייחס בין השאר ליחסו העתידי לישראל כמו גם לתוכניות נוספות אותן הוא מתכוון לקדם במהלך ארבע השנים הקרובות.

רק נקדים כי ה'ניו יורק טיימס', נחשב לאחד מיריביו המרים של הנשיא טראמפ לאחר שלאורך קמפיין הבחירות, התייצבו עורכי העיתון באופן חד צדדי והביעו תמיכה ללא סייג במועמדת הדמוקרטית תוך יצירת קמפיין נגטיבי נגד יריבה הרפובליקני, לא זו אף זו, אלא בימים שלאחר נצחונו בבחירות העניק העיתון במה נרחבת לאותם ארגונים שחוללו את ההפגנות הסוערות נגדו.

אי לכך הראיון שניאות טראמפ להעניק לעיתון, לווה גם הוא באקורדים צורמים והתקיים רק לאחר שטראמפ מצידו ביטל אתהמפגש עם עורכי העיתון שתוכנן לתחילת השבוע ונענה כעבור יומיים לפנייתם המחודשת של אנשי המערכת.

בהודעה שפרסם טראמפ עם ביטול הראיון האשים את ה"ניו יורק טיימס" בכך שהם "שינו את תנאי הפגישה ברגע האחרון" וציין כי "לא יפה לנהוג כך – לא נחמד" והוסיף כי הם "ממשיכים לסקר אותי באופן לא מדויק ובטון נבזי".

גם במהלך הראיון שנערך הלילה במשרדי העיתון לשם הגיע הנשיא הנבחר, לא חסך את שבט לשונו מעורכיו ואמר "אני יושב כאן בחדר עם שקרנים".

באשר לראיון עצמו, טראמפ נשאל לגבי עתיד המצב המתוח במזרח התיכון ובהתייחסו לשיראל השיב כי "הייתי שמח מאוד להיות זה שהביא שלום בין ישראל לפלסטינים, זה יהיה הישג אדיר" והוסיף כי חתנו היהודי, ג'ארד קושנר, שעל פי דיווחים צפוי לקבל תפקיד ייעוץ בכיר בממשל החדש, "יכול לסייע לי להשיג שלום".

באשר למצב בסוריה והרעיון שנדון בימים אלו בין רוסיה לארה"ב על חלוקת המדינה, אמר טראמפ, "אני לא חושב שארצות הברית צריכה להיות מקימת מדינות" – "סוריה, חייבת לפתור את הבעיה הזאת", הוא הוסיף כי יש לו "דעה שונה משל כל האחרים".

טראמפ התייחס לתיעוד מועידת פעילי הימין הקיצוני שתמכו בו בבחירות, כשבמהלכה הביעו משתתפיה תמיכה בנשיאותו וקראו קריאות "הייל טראמפ" תוך שהם מצדיעים במועל יד, טראמפ אמר, "אני לא רוצה לתת להם כוח, ואני לא תומך בהם. אם הם קיבלו כוח, אני ארצה לבחון את זה ולהבין מדוע". בהתייחסו להצדעה במועל יד אמר, "ברור שאני מגנה אותם".

טראמפ נשאל על יחסיו עם בכירי המפלגה בשל העובדה שלאורך קמפיין הבחירות התנערו ממנו בכירי המפלגה הרפובליקנית, בהם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין, טען טראמפ: "עכשיו הם רצים אחרי, לפני ארבעה שבועות, הם לא היו". טראמפ מיישר בימים אלו את ההדורים עם כלל מרכיבי המפלגה הרפובליקנית.

באשר להכרזתו במהלך הקמפיין כי עם היבחרו לנשיא יעמיד תובע מיוחד שיחקור את קלינטון השיב כי עליו לשקול את המהלך פעם נוספת. וכי הוא נוטה לחזור בו מה
הנשיא הנבחר עוד אישר כי לא יקדם חקירה פלילית בנוגע לענייניה של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, ואמר: "זה פשוט לא משהו שלא כל כך חשוב לי". לדבריו, יש כאלה שאף יטענו כי "'קרן קלינטון' עשתה עבודה טובה". הוא הוסיף: "אני חושב שזה ממש יפלג את המדינה". בהתייחסות לתומכיו, הבהיר: "אני לא חושב שהם יתאכזבו. אני חושב שאסביר כי בדרכים רבות זה יציל את המדינה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף מתחיל לסדר את אלו שיצאו נגדו בבחירות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו