אובמה משוכנע: "אילו הייתי מתמודד שוב – הייתי זוכה"

נשיא ארה"ב היוצא משוכנע שהיה מנצח את הבחירות לנשיאות ומסביר מדוע נכשלה המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון במירוץ לבית הלבן. אובמה נשאל כיצד ינהג בימי נשיאותו של טראמפ וענה: "אני עדיין אזרח, יש לי מחויבויות"

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה סבור כי היה זוכה בקדנציה נוספת אם היה יכול להתמודד פעם נוספת בבחירות. בריאיון ליועצו הבכיר לשעבר דייוויד אקסלרוד, אמר אובמה כי בטוח בכך שהיה מצליח לקבץ סביב החזון הפרוגרסיבי שלו "את רוב האמריקנים".

"אני יודע את זה דרך שיחות עם אנשים ברחבי המדינה, אפילו עם כאלו שאינם מסכימים איתי, שאמרו כי הכיוון שאליו צעדנו היה נכון", אמר אובמה. "בעקבות הבחירות וניצחון טראמפ, אנשים רבים טוענים שזאת למעשה הייתה פנטזיה", התייחס הנשיא היוצא למסר על שינוי שהביא עם זכייתו ההיסטורית ב-2008. "אני טוען שהחברה באמת השתנתה, שהרוב אכן מאמין ברעיון של אמריקה מאוחדת וסובלנית, רבגונית, פתוחה ומלאת אנרגיה ודינמית".

אובמה ביקר את הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ורמז כי שרת החוץ לשעבר בממשלו, שבה תמך לאורך הקפמיין, לא השמיעה את קולה חזק מספיק בקרב האמריקנים שטרם התאוששו מהמשבר הכלכלי שפקד את המדינה ב-2008. "אם אתה חושב שאתה מנצח, ממש כמו בספורט, אולי יש לך נטייה לשחק בטוח יותר", הסביר אובמה. לצד זאת, אמר כי קלינטון "הייתה נהדרת תחת נסיבות קשוחות ביותר" וכי התקשורת התעמרה בה.

על יחסו לכהונה הצפויה של טראמפ, אמר אובמה כי אמנם "בשלב מסוים אתה מפנה מקום לקולות חדשים", אך זה לא אומר שיפסיק להשמיע דעתו בנושאים הבוערים בעיניו. "אני עדיין אזרח, יש לי מחויבויות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו