תקנו דירות? "היום, רק בודדים יכולים לאפשר לעצמם"

בהתייחסות לעליית מחירי הדירות, הזכיר אתמול ראש הממשלה נתניהו "בעבר אמרתי - תקנו דירות". היום עונה לו שר האוצר כחלון "גם אני רוצה שכולם יקנו דירות אבל במחירים סבירים. היום רק בודדים יכולים, אנחנו פועלים בכדי לשנות את זה" • וכיצד הגיבה נגידת בנק ישראל?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בהשקת תוכנית כלכלית לפיתוח הצפון למחירי הדיור בישראל וסיפר כי "לפני כמה שנים, ואתם חבריי השרים זוכרים את זה, אנחנו אמרנו, ואני אמרתי בדרום, 'תקנו דירות – לא רק בבאר שבע, תקנו דירות גם בדימונה, בירוחם, תקנו דירות'. יש כאלה ששמעו, ועשו, ויש כאלה שלא עשו".

נתניהו הוסיף ואמר: "עכשיו, אחרי התוכנית המרהיבה שהוצגה כאן היום בהובלת חבריי השרים, אני אומר לכל תושבי הצפון, הצעירים במיוחד. תקנו דירות, תשקיעו בגליל, תשקיעו בגליל זה העתיד".

היום, בטקס שערכו שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ההסדתרות אבי ניסנקורן לקליטת עובדי קבלן בשלטון המקומי התייחס שר האוצר לדברי ראש הממשלה: "אתמול ראש הממשלה הממשלה אמר לכו ותקנו דירות וזה בסדר. אני מאחל לכל אחד מכם שיהיו לו שתי דירות. גם אני רוצה שאנשים ירכשו דירות אבל במחירים סבירים. לכן, אנחנו פועלים להוריד את המחירים בכדי שאנשים יקנו דירות.

לדברי כחלון, "כשיש דירות והמחירים גבוהים רק בודדים יכולים לקנות ואני רוצה שלא רק בודדים יוכלו אלא כולם, עם הפעולות שאנחנו עושים כולם יוכלו לקנות דירות. בעזרת השם".

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג אמרה הבוקר בכנס שערכה חטיבת המחקר בבנק ישראל בנושא סוגיות בשוק הדיור כי "לטיפול במשבר הדיור לא צריך ניסים, אלא מדיניות מושכלת שמבוססת על מחקר איכותי תומך מדיניות".

בהמשך התייחסה פלוג לתפקידה של הממשלה בפתרון משבר הדיור ואמרה: "תהליך יצירת ההיצע שיענה על הביקושים הוא ארוך ומורכב, ולממשלה יש בו תפקיד מרכזי, בהיותה הבעלים של רוב הקרקע והאחראית על כל תהליך התכנון והרישוי, הן בהקשר של מדיניות רגולטורית, בהיבטים שונים, והן במדיניות המיסוי".

"גם לבנק ישראל יש תפקיד בשוק הנדל"ן הן מתוקף תפקידיו של בנק ישראל כמפקח על הבנקים, שהם מקור המימון העיקרי לשוק, והן מתוקף תפקידו בשמירה על היציבות הפיננסית המערכתית. בהקשר זה, בשנים האחרונות נקטנו במספר צעדים להפחתת הסיכון המקרו-יציבותי, על רק העלייה בהיקף האשראי לדיור. כל אלה הופכים את שוק הנדל"ן למורכב מאוד, וכזה שמחייב מדיניות מושכלת – כאן גם נכנס תפקיד נוסף של בנק ישראל כיועץ כלכלי לממשלה".

פלוג ציינה כי "דיור הוא אחד מהשירותים הבסיסיים והמשמעותיים שאדם צורך במהלך חייו, ולכן הוא נושא מרכזי בכל כלכלה. כדי לרכוש שירותי דיור, אדם צריך קודם כל להחליט אם לרכוש או לשכור דירה, ואם החליט לרכוש דירה, הרכישה מהווה כנראה את העסקה הכלכלית החשובה ביותר במהלך חייו. בחירת הדירה כוללת בתוכה החלטה על איכות שירותי הדיור, ובכלל זה המיקום הגיאוגרפי, ויש בה גם מרכיב מרכזי של שיקולי השקעה בנכס".

"כמובן שהחלטות אלה, כולל ההחלטה לגבי רכישה או שכירות, הן שונות עבור אנשים שונים, ותלויות בגיל, במצב המשפחתי ובגודל המשפחה, ברמת ההכנסה, ובהעדפות והאילוצים הגיאוגרפיים. רכישת דירה כרוכה בדרך כלל גם בנטילת משכנתא, שיוצרת התחייבות ארוכת טווח לעמידה בנטל ההחזרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי הרשע יעשה הכול שמחירי הדירות רק יעלו כדי שחבריו העשירים ירוויחו וירוויחו, ולכן כל זמן שביבי הקפיטליסט החזיר יהיה בשלטון כל האזרחים הפשוטים יסבלו, ורק העשירים ימשיכו לנצל אותנו !

אל תחכו להם הם לא מעוניינים להוריד את מחירי הדירות
א. האוצר מרויח הון עצום מהמיסים על הדירות
ב. בנק ישראל רוצה לשמור על הבנקים לכן הריבית תעלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture