ארגון סורי טוען: הפלנו מטוס עם פצצה ביתית • צפו

ארגון המורדים אחראר אל-שאם, אחד מהארגונים הנלחמים בנשיא אסד בסוריה, טוען שהצליח להפיל מטוס של חיל האוויר הסורי בעזרת פצצה ביתית שרקחו לוחמים בארגון, ואף פרסם סרטון המתעד את רגע ההתרסקות

לוחמים בשורות ארגון אחראר אל-שאם, אחד מארגוני המורדים שנלחמים בשלטון הנשיא אסד בסוריה, טוענים שהצליחו להפיל מטוס של חיל האוויר הסורי בסמוך לגבול הטורקי – עם טיל שהוכן במעבדה ביתית.

אחראר אל-שאם נחשב לארגון המורדים האסלאמיסטי הגדול ביותר בסוריה, והוא מונה על פי ההערכות כ-20 אלף לוחמים. לדברי גורמים בארגון, יחידת ההגנה האווירית של הארגון שיגרה את הטיל, המכונה "זית 1".

סוכנות ידיעות טורקית אישרה שכלי טיס צבאי התרסק בסמוך לגבול טורקיה-סוריה, אך דבר קיום הטיל הביתי עדיין מוטל בספק. חיל האוויר הסורי אישר שאיבד קשר עם כלי טיס שטס נמוך מעל מחוז אידליב, אך דחה את הטענה שהמטוס הופל. לדברי מקור פנימי, תקלה טכנית גרמה למטוס לאבד גובה במהירות.

על פי הדיווחים, הטייס הצליח לנטוש את המטוס בבטחה ונחת בצד הטורקי של הגבול, במחוז הטאי. ראש ממשלת טורקיה בינאל יילדרים אישר לכלי התקשורת שמטוס מדגם מיג, השייך ככל הנראה לסוריה, התרסק בסמוך לעיירה סמאנדאג הסמוכה לגבול הסורי, אך לא ציין את סיבת ההתרסקות. הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס שצוותי הצלה שנשלחו למקום מצאו את הטייס, קילומטרים ספורים ממקום ההתרסקות. הוא נלקח לטיפול רפואי בבית החולים, אך מצבו לא ברור.

מושל מחוז הטאי בטורקיה מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" שהמטוס הוא ככל הנראה כלי טיס צבאי, אך הוא לא גרם להפרעה כלשהי במרחב הטורקי ולכן חיל האוויר של המדינה לא הגיב. על פי סוכנות ידיעות אחרת, תושבים מהכפרים הסמוכים למקום ההתרסקות דיווחו לרשויות על התקרית באזור השעה 6 וחצי בערב ביום שבת. דובר ארגון אחראר אל-שאם מסר לסוכנות הידיעות "אנדולו" שהארגון החליט ליירט את המטוס לאחר שהוא הפציץ שטחים בשליטתו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו