ניצחון לטראמפ: הקונגרס הצביע בעד ביטול "אובמה-קייר"

הרפובליקאים בקונגרס הצליחו הערב (ה') לבטל את רפורמת הבריאות "אובמה-קייר" ולהחליפה בחוק חדש, ברוב קטן של 217 מצביעים בעד מול 213 מצביעים נגד.

בית הנבחרים האמריקני ביטל את רוב מרכיבי רפורמת " אובמה-קייר" והחליפם בתוכנית ביטוח בריאות חדשה של הרפובליקנים

החקיקה החדשה תשפיע בעיקר על כ־20 מיליון אמריקנים שרוכשים את הביטוח שלהם באופן פרטי, וכן על יותר מ־70 מיליון אמריקנים – רובם זקנים או בעלי הכנסה נמוכה – המכוסים על ידי תכנית הביטוח הממלכתית.

טראמפ

בין סעיפי החוק המוצע: מתן פטור למבטחים מהדרישה של החוק הקיים לתת ביטוח ללא פרמיות גבוהות גם למבוטחים בעלי סיכון גבוה ומחלות קיימות.
ההצעה תעבור לאישור הסנאט, שם הסיכוי לאישורה בגרסה הנוכחית נמוך בגלל חששות בקרב חברי סנאט רפובליקאים כי תגרום למיליוני אמריקאים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם.

אחת מהבטחות הקמפיין המרכזיות של דונלד טראמפ היתה לבטל את יוזמת הדגל של קודמו ברק אובמה, תכנית הרפורמה בתחום ביטוח הבריאות שמכונה כאמור " אובמה-קייר", אולם פעמיים נכשל הממשל בהבאת הצעת החוק לבית הנבחרים.

.אובמה

התנגדות להצעה הרפובליקאית באה גם מצד ספקי שירותי בריאות, ארגונים המייצגים מבוטחים וגימלאים. רפובליקאים בסנאט גם מתחו עליה ביקורת, בטענה שתגרום נזק למבוטחים. לפי הערכות יאבדו מיליוני אמריקאים את ביטוח הבריאות שלהם כתוצאה משינוי החוק – עד 24 מיליון לפי הערכת משרד התקציב של הקונגרס.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק הבחור!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו