מקסיקו: מספר ההרוגים עלה ל-32 "הרעש החזק ביותר בשנים האחרונות"

הבוקר (שעון ישראל) הורגשה רעידת אדמה בדרגה 8.1 במקסיקו. עד כה דווח על 32 הרוגים ונזק רב. יהודה משי זהב בעדות ממקסיקו: "אנשים יצאו עם פיג'מות מהבתים" • בפנים: תיעוד של הרעידה בזמן אמת

איתני הטבע ממשיכים להכות בעולם: בצל סופת ההוריקן הקיצונית שהחריבה איים שלמים ועושה כעת את דרכה לחופי פלורידה הורגשה הבוקר רעידת אדמה עוצמתית במקסיקו.

מדובר על רעידה בעוצמה של 8.1 בסולם ריכטר, והיא גרמה לנזק והרס רב. בנוסף דווח על לפחות 32 הרוגים ועשרות פצועים עד כה, כאשר ההערכות הן שהמספר יעלה ככל שיחלפו השעות.

בתוך כך, הרשויות במקסיקו הוציאו אזהרה מפני צונאמי שעלול לפקוד את האזור בעקבות רעידת האדמה. כוחות חירום פועלים באזורים המועדים ומפנים אנשים מבתיהם, זאת במקביל לטיפול בנפגעים ובמפגעים שגרמה הרעידה.

"היתה פה היסטריה מוחלטת. מבנים רעדו, בניינים קרסו…אנשים נמלטו מהבתים עם פיג'מות", סיפר יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, השוהה כעת במקסיקו סיטי. לדבריו, "כולם מצייתים להנחיות ומתרחקים מהבניינים כדי שלא יקרסו עליהם".

נשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו מסר כי הרעידה היא החזקה ביותר שהיכתה במדינתו זה מאה שנים. נייטו אמר כי רעידת האדמה נמדדה בעוצמה של 8.2, וכי אחריה היכו 62 רעשי משנה. הנשיא ציין כי רעש משנה נוסף עלול להכות במדינה ביממה הקרובה בעוצמה של עד 7.2.

הרעידה החזקה היכתה באזור חופי דרום מקסיקו, סמוך לגבול גואטמלה, בעומק של 33 קילומטרים מתחת לפני הים.

אזהרת צונאמי פורסמה במדינות במרכז אמריקה ובדרומה: מקסיקו, גואטמלה, אל סלבדור, הונדורס, פנמה, אקוודור, ניקרגואה וקוסטה ריקה. צונאמי דווח בבוקר בחופי מקסיקו, עם גלים בגובה של 70 ס"מ.

בוידאו: כך נראתה רעידת האדמה בזמן אמת

נשיא המדינה השכנה גואטמלה, ג'ימי מורלס, מסר כי כוחות ההצלה מחפשים אחר נזקים ונפגעים.

"יש לנו דיווחים על נזק ועל הרוג אחד, אבל אין לנו עדיין פרטים", אמר מורלס. הוא ציין כי על פי בדיווח, ההרוג היה במדינת סן מרקוס שבקרבת הגבול עם מקסיקו.
מוקדם יותר מסר מושל מדינת המחוז טבסקו, ארתורו נונז, כי שני ילדים נהרגו במחוז – אחד מהם מקריסת קיר והאחר, תינוק שמת בבית החולים בגלל ניתוק מכשירי ההנשמה עקב הפסקת חשמל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקב"ה מראה לנו מי בעל הבית על העולם, ושלא נשכח את זה לרגע.

אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל שיעשו תשובה!

הסרטון הראשון זה לא מעכשיו זה מהצונאמי לפני 13 שנה במזרח הרחוק

מה שהליקוי חמה עשה נפלאות הבורא

מי באש מי במים ומי ברעש . . . . רבווותתתתי אלוללללל…..

איך נכנסה פה סרטון של הצונאמי ביפן?

זה לא פעם הראשונה שמראים את הסרטון הראשון

הטכנלוגיה של המאריקה כל כך גדולה שיש חניה באמצע הים ובתים "ורמזורים" וכו' עוד מעט בישראל

ליקוי חמה זהו דבר בכלל לא מצחיק,רואים את זה במוחש שכאשר יש חיקוי חמה
לאומות העולם אין שקט!!!! פשוט מפחיד!!!!!!!!!!!!!

הסרטון הראשון ישן מאוד

למה למחזר סרטונים???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו