מיאמי. המים שוקעים והנזקים מתגלים

תיעוד מבהיל: זה מה שהותיר אחריו ההוריקן באזורים השונים

'אירמה' ממשיכה להיחלש והיא מוגדרת כעת כ"סופה טרופית" בלבד. בינתיים בפלורידה תושבי האזורים שהוצפו מתחילים לשוב לבתיהם ולגלות את מימדי החורבן שהותירה אחריה הסופה. מספר ההרוגים עד כה: 6 • דיווחים ועדכונים שוטפים

סופת ההוריקן 'אירמה' ממשיכה להיחלש והיא מוגדרת כעת כסופה טרופית. בינתיים היא עוזבת בהדרגה את פלורידה ועושה את דרכה צפונה לעבר מדינת ג'ורג'יה. תושבי האזורים שהוצפו מתחילים לשוב לבתיהם ולעכל את ההרס הרב שהותירה אחריה הסופה הקשה. במקביל, כוחות החילוץ מחפשים לכודים בין ההריסות. דיווחים, עדכונים ותיעוד מהסופה הקשה נמשיך להעלות כאן בזמן אמת.

– מספר ההרוגים בסופה עומד על 6 עד כה.
– מיליוני בתים בפלורידה עדיין מנותקים מחשמל. אזורים רבים עדיין מוצפים וההערכות הן כי יקחו שעות ארוכות, אולי אפילו ימים, עד שהמים ישקעו.
– תושבים שהחלו לחזור לבתיהם נדהמו נוכח ההרס הרב שהותירה אחריה הסופה. באזורים בהם נרשמה הפגיעה הקשה ביותר התושבים יורשו לחזור לבתיהם רק עוד מספר שבועות, כך ע"פ גורמי החירום.
– את מירב הנזק ספגו האיים הדרומיים של פלורידה. הבוקר (שעון ישראל) החלו אנשי כוחות החירום לפעול באזורים האלו במטרה לחלץ לכודים ככל שישנם כאלה. השלטונות בפלורידה הכריזו על אזור האיים כ"אזור השרוי במשבר הומניטרי".
– מיאמי, כמו גם ערים מרכזיות נוספות, ספגו אף הן פגיעה משמעותית, אך רחוקה מאוד מזו שספגו האיים. רחובות ואזורים רבים עדיין מוצפים, לעשרות אלפי בתים נגרם נזק, אך כאמור, באזורים הללו התושבים החלו לשוב לבתיהם.

בוידאו: תיעוד אווירי של הנזקים שהותיר אחריו ההוריקן באיים הקריביים.

בתמונה: גם את זה הביאה איתה הסופה

כזכור, אמש דיווחנו כי מספר ימים אחרי פגיעת הוריקן אירמה, תושבים באיים הקריביים מדווחים על התפוררות שלטון החוק, בעוד התושבים נאבקים במחסור חמור במים ומזון לאחר ימים ארוכים ללא חשמל. לאחר שהסופה חלפה החלו המקומיים לפרוץ לסופרמרקטים וצרכניות בחיפוש אחר מזון משומר, אולם מאוחר יותר החלו להופיע כנופיות בוזזים, חלקן חמושות, שגנבו מוצרי אלקטרוניקה ואפילו כלי רכב.

בצד ההולנדי של סן מרטן דיווחו גם כן על ביזה רחבת היקף, אף שהתופעה שככה בסוף השבוע. "היתה ביזה בימים הראשונים (שלאחר פגיעת ההוריקן), אולם חיל הנחתים ההולנדי והמשטרה המקומית מסיירים ברחובות כדי למנוע זאת", סיפר אתמול פול דה וינט, עורך ה"דיילי הראלד", עיתון מקומי. "חלק מהבוזזים גונבים פריטי מותרות ואלכוהול, אבל רובם פשוט לוקחים מים וקרקרים".

באיים סמוכים מנסים להתארגן לעזרת אלו שנפגעו. משפחות שלהן קרובים החיים בסן מרטן ארגנו שיירות של מזון, מים ודלק – ואפשרות לברוח מהן. אבל אפילו האופציה הזו נעשתה מסוכנת, וכמה ספינות שבו על עקבותיהן מבלי שעגנו מחשש ההמונים שמבקשים מזון ומקלט.

היעדר הקליטה הסלולרית והבידוד מהעולם הובילו להתפשטות שמועות שהגבירו את החרדות באי. אף שמספר ההרוגים מוערך כעת בכמה עשרות, באיים מסתובבת שמועה כי מאות נהרגו בסופה – חלקם על ידי אסירים שברחו מכלא מקומי. ממשלת צרפת הכחישה את השמועה על הבריחה מהכלא אתמול, אך חלק מהתושבים סיפרו כי היו עדים לתקריות אלימות, כולל תושבים שהתעמתו בחנויות מכולת, ובוזזים חמושים באקדחים וכלי נשק אחרים.

בוידאו: ממראות ההרס של ההוריקן אירמה

קרא עוד בנושא:

//www.jdn.co.il/news/world_news/883220
//www.jdn.co.il/news/world_news/883213
//www.jdn.co.il/news/world_news/882840
//www.jdn.co.il/news/world_news/882816
//www.jdn.co.il/news/world_news/882747

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו