צילום אילוסטרציה: פלאש 90

האם מצרים "החרימה" ספינת נשק מצפון קוריאה שיועדה עבורה?

העיתון 'וושינגטון פוסט' חושף הבוקר כי במהלך החודש שעבר העבירה ארה"ב מסר למצרים לפיו ספינה ובה עשרות אלפי רקטות מצפון קוריאה אמורה לחצות את תעלת סואץ. חיל הים המצרי פשט על הספינה, אך מתברר שהדרמה רק מתחילה כאן • תעלומה

תעלומת ספינת הנשק הצפון קוריאנית בתעלת סואץ: העיתון 'וושינגטון פוסט' חושף כי לפני כחודש העבירה ארה"ב מסר סודי למצרים לפיו ספינה ובה למעלה מ-30,000 כלי נשק (בעיקר רקטות לטווחים שונים ובעוצמות שונות) אמורה לחצות את תעלת סואץ.

המצרים נכנסו מיד לפעולה, פשטו על הספינה והחרימו אותה ואת תכולתה. מומחים שונים שנחשפו לשלל הרב שנתפס העריכו כי מדובר בתפיסת התחמושת הגדולה בהיסטוריה של צפון קוריאה.

אלא שהדרמה מרק מתחילה כאן: מהר מאוד התברר כי מי שעומד מאחורי משלוח הנשק הם…המצרים עצמם. לטענת גורמי מודיעין, אנשי עסקים מצרים רכשו את הנשק מצפון קוריאה – תוך שימוש במגוון אמצעי הסחה והסתרה – על מנת למכור אותו לצבא המצרי. הרשויות במדינה, כך נטען, העדיפו להעלים עין ממקור הרכישה ונתנו לעניינים להתגלגל ללא התערבות. לטענת הגורמים הללו, רק כשהאמריקנים התריעו על הספינה החלו המצרים לפעול.

בוושינגטון מעריכים כי ההתרחשות המתוארת היא זו שהובילה להקפאת הסיוע הביטחוני לקהיר, סיוע שעומד על 300 מיליון דולרים לשנה.

השלטונות במצרים, מנגד, מנסים להדוף את הרושם השלילי וטוענים כי כל ההתנהלות סביב עסקאות הנשק נעשית בשקיפות וע"פ האמנות וההסכמים עם האמריקנים והעולם. "קהיר עומדת בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולוקחת חלק בסנקציות נגד פיונגיאנג", הדגיש דובר השגרירות המצרית בוושינגטון.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו