בעקבות המסר הפייסני: יתכן ופסגת טראמפ-קים תתקיים במועד שנקבע

נשיא ארה"ב הגיב בחיוב למסר הפייסני ששיגרה צפון קוריאה בעקבות ביטול, ולא שלל את האפשרות שהפגישה בינו לבין קים תתקיים בסופו של דבר. מקורות המקורבים לבית הלבן העריכו מוקדם יותר כי הסיכוי למחמה בין המדינות גבר

כל רקע פיצוץ המו"מ עם צפון קוריאה אמרו מקורות המקורבים לבית הלבן בראיון לתקשורת האמריקנית כי לפני מספר חודשים היו קרובות שתי המדינות למלחמה "הרבה יותר ממה שהיה ידוע".

לדבריהם, הוכנו תרחישים שונים ומגוונים למצב כזה, כשההערכה במסדרונות הבית הלבן ובפנטגון היתה שעימות עלול לפרוץ בכל רגע – על כל המשתמע.

המקורות העריכו כי ההתפתחויות האחרונות מגבירות שוב את הסיכוי למלחמה – אם כי לא ברור באיזו מידה.

בתוך כך, נשיא ארה"ב טראמפ הגיב בצהרים למסרים האחרונים של צפון קוריאה שהביעה רצון לחזור לשיחות ולגשר על הפעמים, ואמר כי הוא שמח על כך וכי מדובר בהתפתחות חיובית. למרות זאת, בשלב זה טרם שונתה ההחלטה על ביטול הפגישה שהקבעה ל-12 ביוני, אולם בהחלט מדובר במהלך אפשרי. טראמפ עצמו לא שלל את האפשרות ואמר כי הוא מצפה לראות למה ההצהרה של צפון קוריאה תוביל.

(בוידאו: צפון קוריאה פרסמה תיעוד של הריסת אתר הגרעין)

כזכור, צפון קוריאה הגיבה לראשונה הלילה לביטול הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשליט קים ג'ונג און ומסרה דרך סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "ביטול הפסגה לא צפוי ומצער מאוד, ואינו עומד בקו אחד עם שאיפות הקהילה הבינלאומית". עוד נמסר כי צפון קוריאה נותרה מחויבת לפתרון המחלוקות בין הצדדים, וכי "קים ג'ונג און עשה מאמצים כבירים לערוך את הפסגה עם טראמפ".

"אנחנו מביעים את רצוננו לשבת פנים מול פנים עם ארצות הברית ולפתור את הנושאים בכל זמן ובכל דרך", הודיעה סגנית שר החוץ של צפון קוריאה קים קיי גוואן. "המחויבות שלנו לעשות הכול למען השלום והיציבות של העולם נותרה ללא שינוי, ואנחנו פתוחים להעניק זמן והזדמנות לארצות הברית". עם זאת, היא ציינה את טראמפ לחיוב ואמרה כי "באופן פנימי, הענקנו לו בעבר שבחים על קבלת החלטה שלאף נשיא אמריקני לא היה האומץ לקחת".

אתמול הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במכתב רשמי כי הפסגה המתוכננת עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בסינגפור תבוטל והשניים לא ייפגשו על רקע "ההצהרות התוקפניות האחרונות" מצד פיונגיאנג. טראמפ הוסיף במכתבו: "מדובר בהזדמנות שפוספסה, רגע עצוב של ההיסטוריה".

טראמפ על ביטול הפסגה: "ערוכים שצפון קוריאה תעשה דברים טיפשיים"

טראמפ שיגר מכתב לקים; המפגש ההיסטורי בוטל

לעיני העיתונאים: צפון קוריאה הרסה אתר ששימש לניסויים גרעיניים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסטרטגיה גאונית! טרמפ הראה לו שהוא לו סופר אותו ולא צריך אותו, וקים התקפל כמו ילד טוב!! בעסקים כמו בעסקים אסור לתת לצד השני את ההרגשה שאתה מתקפל!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו