קריסת הגשר באיטליה: "אם הייתי מאחר זה היה יכול להסתיים באסון"

אחרי קריסת הגשר באיטליה, מספרים שליחי חב"ד במילאנו על הניסים שלהם, ומעדכנים כי אין נפגעים יהודים. "הייתי עובר שם כל יום שלישי באותה שעה של התאונה, אבל בדיוק השבוע לקחתי חופש כדי לבקר בגרמניה", סיפר אחד השליחים. צפו

באיטליה ישנה קהילה יהודית, ואסון קריסת הגשר בגנואה היום (שלישי), בו נהרגו 35 בני אדם, לא הותיר את הקהילה אדישה. הרב אליעזר חזן, שליח חב"ד במילאנו, אמר: "ברוך השם לא היו יהודים בטרגדיה. אני בקשר עם אנשי העירייה. זה דבר מאוד טראגי לגנואה ולכל העולם, אנחנו מקווים שדברים כאלו לא יקרו יותר". הייתי אמור לנסוע לשם, אבל אמרו לי שאין מה לעשות. אי אפשר להגיע לשם".

הרב חן סיפר על הנס הגדול שקרה לו: "התוכנית הייתה שכל יום שלישי אסע לגנואה, אבל בדיוק השבוע לקחתי חופש כדי לבקר בגרמניה. הייתי עובר שם כל יום שלישי באותה שעה של התאונה. פשוט אני חושב שבזכות השליחות וברכת הרבי לא קרה לי שום דבר".

הרב שלמה בכור, שליח חב"ד במילאנו גם כן, עבר בגשר שעות ספורות לפני קריסתו. הוא סיפר כי "עברנו בו אני ושבעת ילדיי בשעת לילה מאוחרת, 11 שעות לפני שקרה האסון". לדבריו, "ירד מבול והיו ברקים ורעמים. כשעברתי ברכב לא חשבתי שדבר כזה יקרה, בכלל לא היה אסון בסדר גודל כזה".

על הגשר הוסיף הרב כי הוא גבוה ומרכזי, וכי "הסיכויים ליפול מגובה כזה ולשרוד הם נמוכים". הרב בכור הוסיף כי "זה נס גדול. אם הייתי מאחר בכמה שעות זה היה יכול להסתיים באסון. המזל הוא שכשנסעתי על הגשר היו עליו מעט מאוד מכוניות, בזמן הקריסה היו עליו עשרות מכוניות".

זה 58 שנים מתגורר הרב באיטליה ולא זוכר אסון שכזה. על המתרחש במדינה אמר: "כולם כאן בהלם, מחוברים לתקשורת ועוקבים. כבר מתחילים להתאבל ומדליקים נרות. מספר ההרוגים רק עולה ועולה לצערי, זהו יום עצוב מאוד. יש כבר אירועים שמתוכננים להיפתח בדקת דומייה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לו הסברים של הרבה רכבים קצת רכבים…. הכל יש. יש הרבי .. יש שליחות…. רק אלוקים לא מוזכר לכל אורך הנס.
אני מתבייש בשבילם…. ?
ושמח שאנחנו לא כמותם .. באמת מזל ?

מתוך שבח והודיה לה' יתברך ע הטוב שגמל לעמו יושבי איטליה שלא נפגעו מאסו הגשר חשבתי שידוע שכשקב"ה עושה דין באומת הוא בא לעורר את ישראל.
לי זה בא לרמז שגם מה שנראה יציב וברור זה לא כך ולוי שה' מחיה את העולם ומחדשו בכל רגע אין לו קיום.
עם הרגשה כזו עלינו לגשת ליום המלכת ה' והיום הקדוש כדלים וכרשים באנו לפניך ואין לנו מלך אלא אתה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו