גורם מדיני: "לא תהיה הסדרה עם חמאס ללא השבת הבנים"

גורם מדיני דחה בתום ישיבת הקבינט את הדיווחים על הגעה להסדרה עם חמאס: "לא תהיה הסדרה אמיתית בלי השבת בנינו ואזרחינו הביתה והבטחת השקט לאורך זמן". במקביל, בכיר בפתח תוקף את המגעים של חמאס עם ישראל: "מנטליות של פיצול ופלגנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם מדיני אמר היום (רביעי) בתום ישיבת הקבינט כי לא תהיה הסדרה עם חמאס מבלי להשיב את גופות החיילים ואת אזרחי ישראל שנמצאים בידי חמאס. "לא תהיה הסדרה אמיתית בלי השבת בנינו ואזרחינו הביתה והבטחת השקט לאורך זמן", אמר הגורם.

הקבינט התכנס היום, בפעם הרביעית בשבועיים האחרונים, על מנת לדון במגעי ההסדרה מול חמאס. הגורם המדיני הבהיר שהשקט בימים האחרונים הוא תוצאה של פעילות תקיפה של צה"ל שתימשך בהתאם לצורך. "השקט הושג בעקבות ההבנות שקידמו המצרים והאו"ם", אמר הגורם והתייחס להקלות שהחילה ישראל על תושבי עזה. "לאור זאת חודשה פעילות מעבר כרם שלום ונפתח מרחב הדייג".

"ככל שההתחייבות הזאת תשמר, ניתן יהיה לטפל בסוגיות הומניטאריות ובתוכן השבת בנינו ואזרחינו", סיכם הגורם. כאמור, בהתאם להוראת שר הביטחון ליברמן, מעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה נפתח היום ושב לפעילות מלאה. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה הורחב לתשעה מיילים ימיים.

"חשוב להדגיש שאני מנסה להפריד בין הנהגת חמאס לבין הציבור העזתי הרחב", אמר ליברמן בראיון ב'כאן – רשת ב'. "זה מסר ברור לתושבי עזה, אם בישראל נהנים משקט גם הם נהנים – אלימות לא משתלמת". לדברי ליברמן ארבעת הימים האחרונים הם השקטים ביותר מאז שהתחיל חמאס בצעדות השיבה ב-30 במרס. "מאז נהרגו 168 פעילי טרור, 3,472 נפצעו וכ-34 תשתיות טרור נמחקו", הוסיף ליברמן. "לגבי כל מיני רעיונות הסדרה לטווח ארוך, מה שיקבע זה המציאות בשטח, היעד שלנו הוא שקט וביטחון לתושבי עזה".

בתוך כך, עזאם אל-אחמד, בכיר בארגון פת"ח, תקף בחריפות את הסכם הרגיעה שהושג בין ישראל לחמאס ואף כינה אותו "בגידה בעם הפלסטיני ובמטרתו הלאומית". לטענתו, ההסכם צריך להיחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית – ולא מול ארגון הטרור. בריאיון לתוכנית רדיו פלסטינית אל-אחמד אמר כי המגעים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי הם אינם משא ומתן, אלא "פסטיבל לקראת הכרזה על ההסכם, ולהנהגה אין זמן לפסטיבלים".

עוד טען אל-אחמד כי אין אפשרות להגיע להסכם כיוון שלא כל הפלגים הפלסטינים לקחו חלק בשיחות: "כל פלגי אש"ף חושבים שהסכם צריך להיות בשם הרשות הפלסטינית ולא מול הפלגים האחרים". בהמשך תקף אל-אחמד גם את ארגון חמאס בנוגע לשיחות עם ישראל. "המנטליות של חמאס היא פלגנות, והמנהיגים חושבים קודם כל על האינטרס האישי ולא על טובת הציבור הפלסטיני. התקיימו מספר פגישות עם ישראל, האחרונה הייתה בשבוע שעבר ובה חלה התקדמות חיובית", טען אל-אחמד. במהלך הריאיון הוא פרט את הנקודות המרכזיות בהצעה המצרית: "רגיעה, פיוס ושיקום עתידי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture