דובר צה"ל

נערכים למלחמה: חיילי גולני התאמנו ללחימה במחבלי חיזבאללה

במסגרת התרגיל תורגלה לוחמה בשטחים סבוכים, שטחים בנויים ותרגול יום ולילה, במתאר צפוני אל מול אויב המדמה את ארגון חיזבאללה. צה"ל מקים בימים אלה שישה "כפרי חיזבאללה" ברמת הגולן לטובת אימונים, שהם העתק מדויק של כפרים בלבנון

השבוע התקיים תרגיל חטיבת ״גולני״ במתאר צפוני ותרגל את צוות קרב חטיבתי ״גדעון״. מדובר בתרגיל חטיבתי נוסף בסדרת התרגילים של עוצבת "געש", לשיפור מוכנותה לחירום ומלחמה.

חטיבת גולני תרגלה בתרגיל בהרכב של גדודי חיל רגלים, שריון והנדסה, כולל תרגילי אש חיה של לוחמי חטיבת גולני על ״נמרים״ (נגמ"ש מרכבה), בשיתוף פעולה טנקים ותותחנים.

במסגרת התרגיל תורגלה לוחמה בשטחים סבוכים, שטחים בנויים ותרגול יום ולילה, במתאר צפוני אל מול אויב המדמה את ארגון חיזבאללה. כמו כן, תורגלו מגוון שיטות לחימה ותוכניות מבצעיות ובכלל זה שיתוף פעולה בין כוחות אוויר ויבשה, תהליכי זרימת מודיעין לכוחות המתמרנים וכן יכולות חדשות שנמצאות בתהליכי הטמעה.

ביום רביעי השבוע, ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק ומפקד עוצבת ״געש״, תת-אלוף אבי גיל.

השבוע דווח בעיתון ישראל היום כי צה"ל מקים בימים אלה שישה "כפרי חיזבאללה" ברמת הגולן לטובת אימונים, שהם העתק מדויק של כפרים ספציפיים בלבנון. בין השאר, יכללו הכפרים בניינים נמוכים וגבוהים יותר (עד שלוש קומות), שווקים, מסגדים, מתחמים תת־קרקעיים, משגרים רב־קניים ועוד.

לאזור כפרי האימונים יובאו גם עצים, חלקם כבר בוגרים, כדי לדמות את הסבך הלבנוני. בימים אלה מוקם הכפר הראשון באזור מחנה אימונים על כמה גבעות סמוכות זו לזו. הכפר הוא העתק מדויק של עיירה לבנונית, וההערכה היא שבנייתו תושלם בתוך כשלושה חודשים.

את הדברים חשף תת אלוף אשר בן לולו, ראש מטה פיקוד צפון היוצא. לפי תא"ל בן־לולו, האמון על בניית הכפרים, היתרון הגדול של הכפרים הללו הוא שהם נבנים בטופוגרפיה דומה לזו של לבנון, בתוך שטח אש, באופן שמאפשר לצבא לקיים במקום גם תרגילים "רטובים", באש חיה.

"במשך 40 שנה התאמן צבא היבשה ברמת הגולן למלחמה הקודמת, לכיבוש "פיתות" (מוצבים מוגנים) סוריות ותעלות. בכפרים החדשים יהיה אפשר להפעיל ארטילריה, אש, כוחות הנדסה ועוד בשטח הנראה כמו השטח בלבנון", ציין בן לולו בראיון לעיתון ישראל היום.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה זה לא נפתח

למה זה זה לא נפתח??

למה זה לא נפתח

למה זה לא נפתח

מה הקטא שזה לא נםתח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו