Miriam Alster/Flash90

גפני תוקף בחריפות את נתניהו: "לא מעודכן בנעשה במדינה"

גפני שיבח את שר התחבורה ישראל כץ על החלטתו למנוע את חילולי השבת בהקמת גשר יהודית ותקף בחריפות את ראש הממשלה. "סגרו את נתיבי איילון ועוד כבישים מרכזיים אחרים בשביל מצעדים ואף אחד לא דיבר מילה. לא חייבים לעשות את העבודה בשבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני יצא במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה שאמר בנימין נתניהו שאמר היום לפני המראתו לליטא: "אני לא חושב שזה סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן ויילקח בחשבון".

לדברי גפני, "אנחנו יודעים שאת נציבי איילון סוגרים, ואני אומר את זה גם לראש הממשלה, שלפני שהוא עלה על המטוס הוא אמר שאי אפשר לסגור את נתיבי איילון, הוא כנראה לא כל כך מודע למה שקורה במדינה. סגרו לא מזמן את נתיבי איילון על מצעד, סגרו את נתיבי איילון על תחרות ספורטיבית, סגרו את נתיבי איילון ולא רק את נתיבי איילון גם כבישים מרכזיים אחרים ואף אחד לא דיבר מילה, וגם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת.

"אני מאוד משבח את השר ישראל כץ. אני חושב שראש הממשלה טעה במה שהוא אמר, הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו, אז הוא לא היה צריך להתערב לא לטוב ולא לרע והמציאות הזו שבה צריך שלא להפוך את השבת במדינת ישראל ליום של חול ושל שיפוצים, הוא דבר מחוייב המציאות והוא בסוף גם יהיה.

גפני הוסיף, "עיתונאים חרדים אומרים מה אתם מוחים? זה לא עוזר – יש שינוי דרמטי, היות ואנחנו פה בחברה החרדית, יש שינוי דרמטי בנושא של עבודות בשבת, המחאה עוזרת אם היא נעשית בתום לב. המציאות הזו שמדברים עם שרים ועם ראש הממשלה, זה לא חייב להיות על רקע פוליטי, זה על רקע ערכי המציאות, היא שרבים מהעבודות לא נעשות בשבת אלא ביום חול.

"אנחנו נמשיך את הפעילות הזו, אני לא רציתי שזה יהפוך למאבק של חרדים וחילונים והעדפנו שזה יהיה במסגרת של שיחות עם שרים ואנשי מקצוע, ואני מברך את השר ישראל כץ על ההחלטה שלו לדחות את זה בחצי שנה ובמשך הזמן הזה אנחנו נדבר מה ניתן לעשות", אמר גפני.

בתוך כך, השר ישראל כץ אמר היום בראיון למהדורת וואלה! NEWS: "ראש הממשלה נתניהו תומך בעמדתי בנושא הקמת הגשר". לדברי כץ, "התוודעתי לנושא כשיצאה ההודעה פרובוקטיבית של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. חסימת הכביש למשך שישה סופי שבוע כשמאות אלפים נוסעים שם, מעולם לא אישרתי דבר כזה. זו הייתה הפתעה מוחלטת מבחינתי. סגירת איילון לשש פעמים עבור גשר להולכי רגל – זה לא היה אף פעם בשום מדינה".

בין השאר, כץ שב על עמדתו לפיה עבודות הקמת גשר להולכי רגל עלולות לפגוע בעבודות התשתית עבור הרכבת החשמלית לירושלים, שמסילתה עוברת תחת תוואי הגשר. הוא הוסיף כי לעבודות להקמת גשר לא ניתנים אישורים לחסימת נתיבי איילון שפוגעים במאות אלפי הנהגים המשתמשים בדרך.

כץ התייחס גם לדבריו של נתניהו, לפיהם לא סביר לחסום את הנתיב באמצע השבוע. "עמדתי בכל פרויקט מול לחצים, מול החרדים עמדתי לפני שנתיים לבד כי חשבתי שזה נחוץ", אמר כץ. "את הדבר הזה בדקתי בהיבטים שונים, והמסקנה הייתה שלא חוסמים את איילון עבור גשר להולכי רגל. יש שיאמרו שנכנעתי לחרדים, אבל אני הוכחתי שהשיקולים שלי עניינים. אם הייתי מאשר לחסום מאות אלפי רכבים – לא הייתי ראוי לתפקידי".

"אני שמח שראש הממשלה תומך בעמדתי", הוסיף. "אתמול קיבלתי טלפון מראש לשכת נתניהו, יואב הורוביץ, והוא שיבח אותי על הדברים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture