צילומים: אהרון קרון / פלאש 90

שָׁפַךְ כָּאֵשׁ חֲמָתוֹ • תיעוד קשה: זה מה שהותירו אחריהן הלהבות בביתר

דרכי ביתר אבלות: תושבי העיר מתקשים לעכל את האסון המחריד בו קיפחו את חייהם אפרת וצבי גינזבוג ז"ל. עצרות חיזוק והתעוררות צפויות בימים הקרובים • בפנים: תיעוד מזירת האסון. וגם: הכבאי שנפצע במהלך פעולות הכיבוי והגיע להודות לחבריו • צפו

הטרגדיה המחרידה אמש בביתר עילית: האבל והעצב ניכרים הבוקר בכל פינה בעיר. התושבים, שרבים מהם מכירים היטב את משפחת גינזבורג, מתקשים לעכל את האסון הכבד.

בבתי הכנסת נאמרו הבוקר תהילים לרפואת הפצועים, כשבמקביל, רבני הקהילות נושאים דברי חיזוק. בימים הקרובים צפויות להתקיים בעיר עצרות חיזוק והתעוררות בעקבות האסון.

כוחות הכיבוי וההצלה עזבו את זירת האסון רק הבוקר, זאת לאחר שווידאו כי אין סכנה להתלקחות מחודשת, התמוטטות מבנים וכיו"ב.

בתמונות: כך נראית הדירה השרופה הבוקר. צילומים: אהרון קרון / פלאש 90

בוידאו: יוסי יונה, מנהל מחלקת שפ"ע בעירייה שהשתתף בפעולות הכיבוי ואף נפצע בהן, הגיע להודות לחבריו. צילום: דוברות כב"ה יו"ש

אש מחלונות הבנין וזעקות לעזרה: תיעוד ראשוני מהשריפה בביתר


נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, אמר במקום האירוע: "אנחנו נמצאים פה באירוע קשה מאוד. שריפה שפרצה בקומה שנייה של בניין בן חמש קומות. אירוע מאוד מאוד מצער. זה רק מראה את החשיבות של ההקפדה על כל מה שקשור לנושא הבטיחות באש. חשוב להקפיד לא להשאיר ילדים ללא אבטחה או שמירה. צוות לוחמי האש הגיע במהירות שיא, טיפל ופינה פה נפגעים ואחר כך הצטרפו צוותים ונכנסנו לדירה הבוערת. לצערי גילינו פה שני הרוגים. אנחנו בשלבים הראשונים של החקירה. חוקרי הדליקות יתחקרו את האירוע. אני מאמין שבהמשך נוציא מסקנות מה גרם לדליקה ולאירוע הקשה הזה".

עיריית ביתר עילית מסרה כי "צוותי אגף הרווחה, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של העירייה הוזעקו לטפל במשפחה. ראש העיר וצוותו נמצאים במקום מתחילת האירוע ומרכזים את הטיפול העירוני". כעבור זמן לא רב הודיעה העירייה על מות הילדים: "יחד עם כל תושבי העיר – המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים – אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית. 'בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים'", לשון הודעת העירייה.

ממצאי החקירה הראשונית של השרפה הקטלנית בביתר עילית מעלים כי מקור האש הוא כנראה קצר חשמלי. הקצר הוביל ככל הנראה לאש, שתוך זמן קצר הספיקה לאפוף חלקים גדולים של הבניין ברחוב כנסת מרדכי והביאה לעשן סמיך שהקשה על מאמצי החילוץ. הבעיה העיקרית של צוותי החילוץ הייתה בזיהוי מוקד האש: לוחמי האש הראשונים הבחינו ב-3 ילדים שנמצאים מאחורי סורגים באחת מרפסות המבנה. הם פעלו קודם לחלץ אותם, ותוך כדי הפעילות התברר שמוקד האש נמצא במקום אחר.

"אחרי שהכבאים יצאו – ההורים התקשרו וזעקו שחסרים שני ילדים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישירות להרב גינזבורג

*מי שרוצה לתרום כסף עבור משפחת גינזבורג, לאור האסון הכבד בשריפה אמש והם נותרו חסרי כל, להלן פרטי החשבון*

כל הבית נשרף.?
אין ריהוט, בגדים, כלי בית וכמובן שיפוץ צביעה וכו'. הכל הכל מהתחלה.

בנק 17
סניף 734
חשבון 5804
על שם: ראובן גינזבורג

*אנא יהודים רחמנים, תפיצו הלאה את ההודעה, כדי לסייע בידם בשעה קשה זו*

אי אפשר להישאר אדישים! חברים יקרים, בואו נעזור למשפחת גינזבורג בימים הקשים האלו, קצת נשיאה בעול מצידנו, ויכול להציל אותם – כל הבית הלך – הם צריכים להתחיל הכל מההתחלה.
מצו"ב קישור לתרומה, וכל עם ישראל ישא בעול ויתן כתף לעזור ולסייע.
כולם להיכנס ולתרום
https://www.kupat.org.il/Project/106?source=101

בלי אמונה אי אפשר לשרוד….ה ירחם ויגאל אותנו….עצובבבב

עיצה ממי שחווה שריפה בביתו *:
1. אנשים אומרים לזרוק בגדים, שמיכות, כלי מיטה וכו' שנדבק בהם ריח שריפה – זה לא נכון! אפשר לכבס ואחרי 2-3 כביסות ניתן להשתמש שוב (כמובן, אם נשארו שלמים – פחות או יותר).
אנחנו, לאחר עיצות מעין אלו, זרקנו הרבה בגדים במצב די טוב, ואחר מיעשה התברר שהכביסות היו מייטיבות איתם.
2. כלים שעמדו קרוב לשריפה או בתוכה (כגון: סירים, סכו"ם וכו') והושחרו מפייח שדבק בהם – ניתן לנקות, לקרצף ולהשתמש שוב. ידיות שרופות לסירים – אפשר להחליף. חבל לזרוק הכלים בגלל שחרות שדבקה בהם.

למשפחה הכבודה,
המקום ינחמכם ושלא תדעו עוד צער.
ויהיו אלו קורבנות ציבור האחרונים לפני ביאת גואל צדק בב"א.

* (ברוך השם – ללא אבדות בנפש, וד' ברחמיו שפך חמתו על עצים ואבנים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו