צילום: דוברות זק"א

חקירת האסון: הילדים נספו טרם הדיווח לכוחות החירום • ההלוויה: היום

ממצאים ראשוניים מחקירת האסון הכבד בביתר מתפרסמים כעת • מתנדב זק"א משחזר: "המתנדבים כולם עם דמעות בעיניים. אני לא מצליח לעצור את הבכי שפורץ ממני, למרות שנים של התנדבות בזק"א. בידיים רועדות הכנסנו את גופות הילדים לאמבולנס"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


(צילום וידאו מזירת האסון: חדשות 'מקור אמין')

השריפה המחרידה בביתר: נציב הכבאות וההצלה, רב טפסר דדי שמחי, הנחה על הקמת צוות בדיקה בראשות קצין חקירות ראשי טפסר משנה רן שלף לבדיקת אירוע השריפה בביתר עילית, בו נספו אפרת וצבי גינזבורג ז"ל.

נציב הכבאות הגיע לאירוע וכבר בשעות הלילה ביצע יחד עם מפקד מחוז יו״ש תחקיר ראשוני שכלל שחזור של האירוע עם צוותי הכיבוי שהיו במקום וטיפלו בו. ממצאים ראשוניים של צוות החקירה שהוקם באירוע ניתן לקבוע בסבירות גבוהה שמדובר בכשל טכני, ככה"נ קצר חשמלי, שגרם לאסון.

ראש מחלקת חקירות טפסר משנה רן שלף ציין כי בנסיבות האירוע וקצב התפשטות הדליקה הילדים כבר לא היו בין החיים עם קבלת ההודעה בשירותי הכיבוי. קביעה זו מתבססת על העובדה שהזירה היתה עמוסה בחפצים דליקים. כאשר חפצים אלו נדלקו הם יצרו תוך זמן קצר עשן סמיך מאד וחום רב.

שָׁפַךְ כָּאֵשׁ חֲמָתוֹ • תיעוד קשה: זה מה שהותירו אחריהן הלהבות בביתר

בתוך כך, הלוויתם של ילדי משפחת גינזבורג שנספו בשריפה תצא בשעה 15:00 מבית ההלוויות שמגר. "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתם הטראגית של ילדינו היקרים צבי ואפרת ז"ל. ההלוויה תתקיים היום יום רביעי ר"ח מר חשון בשעה 15:00 בבית הלוויות שמגר. המשפחה מבקשת שרק בני המשפחה והקהילה בביתר בלבד ישתתפו בהלוויה", כך בהודעת המשפחה.

אש מחלונות הבנין וזעקות לעזרה: תיעוד ראשוני מהשריפה בביתר


העדות המצמררת של מתנדב זק"א שהגיע לזירת האסון
איש זק"א ראובן ראובן, ששהה שעות ארוכות בזירת האסון, משחזר בפוסט מצמרר שהוא מפרסם את האירוע הקשה מנקודת מבטו. "השעה כבר חמש ומשהו בבוקר ואני לא מצליח להירדם, המחשבות לא עוזבות אותי לרגע".

"דווקא היום שהתחיל בשמחה של חודש חדש, תפילת שחרית עם הלל. פתאום המילים "לא המתים יהללו יה" מקבלים משמעות אחרת. בראש רצות המחשבות שבכלל הייתי בסעודת ראש חודש, שמחה עם המשפחה. ולפתע הודעה דרמתית ממוקד זק"א: "שריפה בבניין מגורים בביתר חשש ללכודים". הרגשתי שמשהו נורא ביותר קרה. מיד יצאתי עם האמבולנס של זק"א לכיוון הכתובת כאשר תוך כדי נסיעה אני שומע במערך הקשר של זק"א דיווחים של כוננים שהגיעו לזירה ועדיין לא יכולים להיכנס לבית בגלל עוצמת האש".

ראובן ממשיך: "לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת ואנחנו צוותי ההצלה והחירום טפלנו בשכנים שנפגעו מהעשן. לאחר דקות ארוכות שהיו נראות כנצח יצאו אנשי הצוות הראשוני ודיווחו לנו על האסון הנורא: "שתי גופות של ילדים נמצאו בחדר הילדים".

צמרמורת עברה בגופי אך לא נתתי לזה לתפוס אותי, מיד ריכזתי את הצוות של זק"א ביתר עילית והתארגנו עם ציוד מתאים. לאחר שצוות הזיהוי של המשטרה סיים את עבודתו, נכנסו מתנדבי זק"א בחרדת קודש לדירה השרופה ולחדר הילדים. אני מסתכל על המתנדבים סביב כולם עם דמעות בעיניים. שקט דממה בחדר, כל מתנדב עושה את עבודת הקודש סגור עם עצמו עם המחשבות. אני כאבא לילדים קטנים לא מצליח לעצור את הבכי שפורץ ממני, למרות שנים של התנדבות בזק"א".

"המקרה הזה תפס אותי חזק, ככל שאני מנסה להתנתק מהמחשבות, התמונות של הילדים שלי עומדות מול עיני"

"לאחר שסיימנו לטפל בזירה יצאנו לכיוון האמבולנס של זק"א שהמתין לנו ברחוב למטה, רחוק מאוד מהבלאגן שהיה בכניסה לבניין. בזה אחר זה הוצאנו את גופות הילדים שנשרפו. ובידיים רועדות הכנסנו אותם לאמבולנס ומשם לבית הלוויות".

"אני פונה לכל ההורים בבקשה: שימו לב ורגש לילדים ולדברים שמסכנים את הבטיחות בבית, עלינו לעשות כל השתדלות למנוע אירועים קשים ומיותרים באזור שהכי בטוח לנו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture