Wisam Hashlamoun/Flash90

דוהר לעבר החיילים והכל עף: התיעוד מהפיגוע שממחיש את הנס:

תיעוד פלסטיני מהפיגוע דריסה בגוש עציון ממחיש את הנס בכל ששלושת החיילים נפגעו רק באורח בינוני וקל. לזירת האירוע הגיע מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב שביצע הערכת מצב. ראש המועצה האזורית: "דורשים מהממשלה להחזיר את השקט"

כלי התקשורת הפלסטינים מפרסים הערב תיעוד ממצלמת אבטחה של פיגוע הדריסה בסמוך לצומת אל ערוב בגוש עציון. בתיעוד ניתן לראות את עוצמת הפגיעה ואת הנס שבחסדי שמים אין פגיעות חמורות יותר.

בשעות שלאחר הפיגוע הגיע למקום מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, ביצע הערכת מצב בזירה. מהתחקיר הראשוני עלה כוח צה"ל נע רגלית לצד הכביש כשרכב ובו נהג פלסטיני סטה לפתע מהנתיב ופגע בשלושה מהם. חיילים נוספים ביצעו ירי ונטרלו את הנהג הדורס, שככל הנראה נהרג. מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל דרס ברכבו שלושה חיילים בזמן שביצעו עבודות הנדסה על ציר".

בפיגוע שאירע בשעות הצהריים בכביש 60 באזור צומת גוש עציון סמוך לקרני צור לכיוון חלחול נפצעו שלושה חיילים, אחד באורח בינוני ושניים קל. הפצוע בינוני פונה לבית החולים הדסה עין כרם, הפצועים קל לשערי צדק. המחבל חוסל.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי "אל יחידת הטראומה פונה בן 24 אשר נפגע בארוע דריסה בכביש 60, מצבו קל – בהכרה מלאה. עובר בדיקות בשעה זו". מבית החולים שערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה פונו לפני שעה קלה שני חיילים צעירים מארוע דריסה ליד כרמי צור. שניהם במצב קל עם פגיעת גפיים וראש".

אשי גלזר חובש באיחוד הצלה שהעניק טיפול ראשוני לנפגעים תיאר: "יחד עם צוותי רפואה של צה"ל הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצוע בינוני ולשני נפגעים באורח קל וקל עד בינוני שנפגעו מרכב פלסטיני. נהג הרכב נורה ע"י כוחות הביטחון ומותו נקבע בזירת האירוע".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן הגיב לפיגוע ואמר כי "אנחנו נמצאים על הציר המרכזי, ציר 60 שבו נוסעים אלפי יהודים מידי יום. מדובר כאן בפיגוע חבלני חמור מאוד שמתווסף לרצף של אירועי תקיפה נגד ישראלים. אנחנו דורשים מהממשלה ומכוחות הביטחון להחזיר את השקט ואת הבטחון לתושבי האזור וכמובן מחזקים את ידי חיילי צה"ל שעושים כאן לילות כימים למען ביטחון התושבים וביטחון האזור. אנחנו כאן נהיה חזקים ונפתח את ההתיישבות גם בגוש עציון ואויבנו לא יצליחו לחבל בכך".

צילום: דובר צה"ל וWisam Hashlamoun/Flash90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו