Yehuda Haim/Flash90

פינדרוס ל-JDN: "מזדהה עם רוב המסרים של עוצמה – קורא להם לפרוש" • צפו

ח"כ יצחק פינדרוס בראיון בחירות ל'חדשות JDN': "הציבור לא מודע לסכנה שתקום פה ביום רביעי בבוקר ממשלה חילונית" • על הכינוס אמש: "ראית גם את המתח שנמצאים בהם גדולי ישראל" • על אלי ישי: "אני שמח שהקולות שלהם הולכים לש"ס"

שעות לאחר הכינוס ההיסטורי ברחובה של העיר ירושלים, ח"כ יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה מספר על רשמיו בראיון ל'חדשות JDN': "לא היה כינוס כזה בירושלים ממה שאני זוכר, אני חושב שנעשה היסטוריה, גם מבחינת כמות האנשים, אני חושב שהיה פי שניים או פי שלושה אנשים מבפעם הקודמת, אני לא איש משטרה להעריך, אבל כמויות האנשים וההתרגשות הייתה לאין ערוך מבפעם הקודמת, אני לא יודע אם זה חודש אלול, או זה מלחמת הדת שמשתוללת במדינה, ראית גם את המתח שנמצאים בהם גדולי ישראל כולם, מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל, דגל התורה, בתחושה של יום של קידוש ה'".

על הכשל בהפקת האירוע הוא אומר כי, "אף אחד לא העריך את כמות המשתתפים, אני חושב שהגיעו מעל מאה אלף איש, אף אחד לא חלם שיגיעו מעל חמישים אלף איש, הגיעו ציבור ענק, התארגנות על פי דרישות המשטרה ברגע האחרון, רק מ-16:30 היה אפשר לסגור את הציר ולהכניס את הבמה פנימה, ההיערכות הזאת הייתה מסובכת ומסורבלת, ברוך ה' עבר בשלום".

פינדרוס מצייר תרחיש בלהות למה שיקרה פה אם לא תקום ממשלת ימין – חרדים, "אני חושב שלא כולם מודעים לסכנה שאורבת, אנחנו בסכנה אמתית שתקום פה ביום רביעי בבוקר ממשלה חילונית שתכניס את הרפורמיים בדלת הקדמית של מדינת ישראל, למערכת החינוך, תכניס את כל הקהילות שרוצות לפגוע בקדושת ישראל, לפגוע בחינוך החרדי, לפגוע בחינוך התורני, לפגוע בכותל המערבי, לפגוע בגיור, להכניס גויים לכלל ישראל, לפגוע במוסד הנישואין, כל הדברים האלה עומדים בסיכון אמיתי".

בראיון הוא קורא ל'עוצמה יהודית' לקחת אחריות ולפרוש מהמירוץ, "אני מצטער מאוד שהם מתפתים לאותם סקרים, אין דרך בעולם שהם יביאו מאה ארבעים אלף קולות, אין לזה שום סיכוי והיתכנות, זה מסוכן מידי, אני מעריך את המסרים שלהם, עם רוב המסרים שלהם אני אפילו מזדהה, חוץ מכמובן הנושא של העלייה להר הבית, אבל עם כל שאר המסרים אני מזדהה, עם המסר של המלחמה בבית המשפט העליון, המסר של מלחמה למען תורת ישראל, המלחמה למען קדושת ישראל, המלחמה נגד הרפורמיים, הם נושאים משותפים לכל יראי ה'".

פינדרוס מביע שביעות רצון מ'השלום הספרדי', "לא הלכנו לאלי ישי בשביל לקחת קולות מש"ס, אנחנו חושבים שש"ס חזקה היא טובה לעם ישראל, בדיוק כמו שיהדות התורה חזקה טובה לעם ישראל, לכן אני שמח שהקולות שלהם הולכים לש"ס ולא הולכים לאיבוד. הסיבה שעשינו איתם הסכם בפעם הקודמת היה בגלל חשש אמיתי שקולות ילכו לטמיון, זאת הסיבה שעשינו את ההסכם, אבל אם חלקם מצאו את ביתם בש"ס, אני שמח מאוד".

הח"כ מ'דגל התורה' עונה לטענותיו של השר דרעי לגבי פעילות המפלגה בפריפריה, "העם בישראל מונה עשרות מנדטים של ציבור מסורתי שרוצה יהדות, ובדבר הזה ש"ס צריכה לעשות את המקסימום, יהדות התורה צריכה לעשות את המקסימום. מרמים את עם ישראל, לא מגלים להם את האמת, לא מגלים להם שאם לא יהדות התורה חזקה לא יהיה בסופו של דבר שבת בארץ ישראל, לא יהיה כשרות בארץ ישראל, יהיו רפורמיים במערכת החינוך, הדבר הזה מציק ומדיר שינה מעיני כל יהודי אם הוא היה מבין, אני מעריך את כמות המנדטים בשבעים מנדטים".

"זה רוב רובו של עם ישראל שרוצה מסורת, רוצה דת, רוצה כותל מערבי נורמלי, רוצה יום שבת כיום מנוחה, רוצה את הדבר הזה, ומדובר על עשרות מנדטים, את המנדטים האלה אין להם על הנושא הזה על מי לסמוך חוץ מעל המפלגות החרדיות. יש מספיק גם לש"ס וגם ליהדות התורה בפריפריה, הלוואי וכל הפריפריה הייתה מצביעה ש"ס ואז היינו ביהדות התורה יושבים רגל על רגל ודואגים רק למצביעים שלנו".

לסיום הראיון מזכיר פינדרוס את גזירות ממשלת לפיד, שמחלקן הציבור החרדי סובל עד היום. "כל מה שאמרתי עכשיו קרה בממשלה שהייתה כאילו עם דתיים, בנט היה שותף בממשלה הזאת, אורי אריאל היה שותף בממשלה הזאת, הלכו לממשלה עם נתניהו, בדיוק את הסיכון הזה. אי אפשר לסמוך על אף אחד, חוץ מעל יהדות התורה ועל ש"ס, אי אפשר לסמוך על אף אחד. הממשלה ההיא לא הייתה ממשלת שמאל, היא הייתה ממשלת ליכוד. תאר לך ממשלה כזאת עם המחנה הדמוקרטי בפנים, עם אותו ליברמן בפנים, תאר לך לאיזה סיטואציה אנחנו יכולים להתעורר ביום רביעי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הצעה. הרב קנייבסקי שליט"א יתקשר בעצמו!!(כן כן. ) לאיתמר בן גביר ויקרא לו ליחידות . יסביר לו. יברך אותו והוא יוריד את ההתמודדות שלהם. תריצו את זה. זה יעבוד. תראו!!

כל מילה פנינה

סוף סוף יהדות התורה נזכרת שיש מצות ישוב ארץ ישראל.
פינדרוס מאזן את גפני שלא יגזים בחברותו עם אחמד טיבי…

למה לא צרפתם את איתמר לאגו"י
איתמר שלנו אתה הפתעת הבחירות
וכולם יאכלו את הכובע

ארץ ישראל זה בעיקר בני ברק…יהדות התורה זה דעת תורה ולא התלהמות של בעלבתים וד"ל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו