דרעי בראיון ל-JDN: "יש שלום ספרדי, כסא רחמים עובדים למען שס" • צפו

יו"ר שס בראיון בחירות ל'חדשות JDN: "אנחנו עם נתניהו, מקווה שזה הדדי" • על ההסתה של ליברמן: "לא נשכח ולא נסלח" • בחירות שלישיות? "מקווה מאוד שלא נגיע לשם" • היריות בנגמ"ש: "היו פניות מחצרות וראשי ישיבות, אני אומר להם להצביע ג'"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

פחות מארבעים ושמונה שעות לפתיחת הקלפיות, אני פוגש את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בלשכתו במשרד הפנים, תיכף הוא מתכוון לצאת לכינוס גדול של המפלגה בצפת, אבל בין עוד ראיון לתחנת רדיו לראיון לכלי תקשורת, הוא מתיישב לראיון עם 'חדשות JDN', אין ספק כי הוא נשמע לחוץ, וכשמדברים על ליברמן שומעים גם את הכאב בקולו.

מנגד, כשמדברים על המצב בציבור הספרדי, הוא דווקא נשמע מרוצה ובטוח שהכל היסטוריה, למרות שהוא מסרב להרחיב בנושא בכדי לא לפגוע בהצלחת המהלכים. "יש כבר שלום ספרדי, אני לא רואה שום מחלוקת, ברוך השם כולם מלוכדים סביב תנועת שס. אני לא אכנס לפרטים, אין מחלוקת היום, נקודה. כל אנשי כסא רחמים עובדים בכל הכוח למען תנועת שס".

יו"ר ש"ס מביע ביקורת על עמיתיו מיהדות התורה שפועלים בפריפריה, שנחשבת יעד של מפלגתו. "אתה לא ראית שאנחנו עושים כינוסים אצל האשכנזים, ואני לא מסתובב אצל האדמו"רים, למרות שלך אני מספר שהיו הרבה פניות מכל מיני חצרות, שאני אבוא ואפגש, וגם מראשי ישיבות, אני לא מתעסק בזה, אני אומר להם תצביעו ג', נקודה, אני לא מתעסק בזה. אנחנו משקיעים את כל המאמץ שלנו להביא קולות מערי השדה".

"לפי כל הבדיקות המעמיקות שעשינו, יש מאות אלפי ספרדים מערי השדה, מסורתיים, שלא מצביעים בכלל לבחירות לכנסת, בגלל שהם מיואשים, מצב כלכלי קשה מאוד, אותם אנחנו רוצים להביא. אחוז ההצבעה בריכוזים הספרדיים המסורתיים לעומת אחוז ההצבעה בריכוזים האשכנזיים החילונים היותר מבוססים, ההפרש ביניהם גדול, אלה מצביעים ב-75-77 אחוז, והספרדים ב-58-60 אחוז. זה המשימה העיקרית שלנו, לכן גם כל הקמפיין שלנו, הוא קמפיין לציבור הרחב, בסליחות, בנושא שולחן שבת, הדבר היחידי שיכול להוציא אותם החוצה זה הרגש, זה בית אבא, להזכיר להם את המצווה, את החובה הרוחנית, החובה של הרבנים. הם התייאשו מהפוליטיקה".

"גם בתוך הגוש, כשאני משכנע את מצביעי שס, שעזבו את שס והלכו לליכוד, מה שקרה בשנים האחרונות, הרי כבר היינו באחת עשרה ובשבעה מנדטים, אני משכנע אותם. חברים, אין לכם יותר נאמנים לנתניהו משס, תחזרו חזרה לשס, כי אנחנו המזוזה של נתניהו, אנחנו נדאג שנתניהו לא יילך לשבת עם לפיד או עם ליברמן, אלה הוא יישב איתנו בייחד, זה כל מערכת הבחירות", מסכם דרעי את הנושא בסיסמת הבחירות שמלווה אותו כבר מערכת בחירות שנייה ברציפות.

"לא נשכח ולא נסלח נקודה"

אתה ניתקת קשר עם ליברמן, אבל אתה נמנע מלהתחייב שלא תשב איתו בממשלה, כמו שאתה עושה עם לפיד?!

"אני לא רוצה לתת לו את החשיבות הזאת של להתחייב או לא להתחייב. ליברמן, אי אפשר לקחת אותו ברצינות בשום נושא, לצערי הרב, הוא מסוגל לעשות כל דבר אחרי הבחירות. אני רק מבטיח לך דבר אחד, הוא התחייב מעל כל במה שאם אנחנו נקבל שישים ואחת, ובעזרת ה' נקבל, אז הוא יישב באופוזיציה, אני מבטיח לך שאף אחד לא ישכנע אותו להיכנס איתנו ביחד. הבחור לצערי הרב עשה דברים חמורים ביותר, התחבר לשמאל, התחבר לערבים, כדי להפיל את נתניהו".

"את כל זה הוא עושה על הגב של החרדים בהסתה נוראה, יום שישי אני שומע אותו קורא לתושבי ירושלים החילונים: תזהרו מהתחרדות של העיר", אומר דרעי בגיחוך, "עשר שנים עובדים שלא יהיה ראש עיר חרדי בירושלים, ואתה משתף פעולה עם החרדים הקיצונים ביותר, ואתה עכשיו מדבר? אין גבול לציניות, לכן אני לא מתייחס לזה ברצינות".

אז למה הוא הפנה לך גב?

"הוא רוצה לקושש קולות, הוא ראה שאין לו אופק פוליטי, בקושי עבר את אחוז החסימה, הוא הבין שהדרך היחידה שלו לקבל את הקולות זה לקחת מהחילונים שהולכים אצל לפיד, והוא מעורר על הגב שלנו. אצלו אולי זה ציוניות, אצלו אולי זה פוליטיקה, והוא חושב שהכל אפשר לתקן אחר הבחירות, אבל אנחנו צריכים פעם אחת ולתמיד לומר, מי שפגוע בקדשי ישראל, מי שמסית נגדנו, מי שמדבר נגד כל היקר לאבא שלנו, לאבינו שבשמיים, אנחנו לא מוחלים, לא נשכח ולא נסלח".

אם הוא אחרי הבחירות יבוא אליך ויבקש לפתוח דף חדש?

"לא נשכח ולא נסלח, נקודה".

יש סיכוי שהוא לא יעבור את אחוז החסימה?

"לא, אני לא חושב, לצערי הרב. ההסתה שהוא עשה הייתה מאוד חזקה".

"מקווה מאוד שלא נגיע לבחירות שלישיות"

אחרי שראש הממשלה נתניהו לא שלל את האפשרות של בחירות שלישיות וסגן השר ליצמן אף הצהיר כי יתמוך במהלך כזה, דרעי נמנע מלהביע עמדה חד משמעית בעניין, "אני מקווה מאוד שלא נגיע לשם, אני חושב שהפוליטיקאים מבינים שאי אפשר לעשות את הדבר הזה, אני מאוד מקווה שכן נקבל את השישים ואחת, אנחנו לא רחוקים משם, למרות שהסקרים מראים היום שאנחנו לא שם, אבל אפשר להגיע לשם, עם עבודה מאומצת, אני מאוד מקווה שכחול לבן אחרי הבחירות, כשהם ייראו שהם לא קיבלו את המנדט מהנשיא, הם יתפרקו וגנץ, אשכנזי ובוגי יעלון יעזבו את לפיד, הם מבינים שהוא נטל ולא נכס בשבילם, אז הם יכולים להצטרף אלינו לממשלה".

אם זה לא יקרה, ונתניהו בכל זאת יביא הצעה ללכת לבחירות?

"אני לא יודע, אני לא אוהב אף פעם לדבר על סיטואציות, אני יודע שבפעם האחרונה נאבקתי עם הרבה חברים מתוכנו והרבה חברים מבחוץ, ללכת לבחירות, חשבתי אז שזה עוול נוראי להשאיר את נתניהו בחוץ ולהקים ממשלה אחרת, כיוון שאנחנו כולנו התחייבנו לנתניהו ונתניהו לא אשם בזה שהוא לא הרכיב ממשלה, אלא בגלל שליברמן התנגד, אני לא אתן פרס לליברמן. אני מקווה מאוד שלא נגיע לזה".

"אנחנו עם נתניהו ביחד, אני מקווה שזה יהיה הדדי, השאלות שלך צריכות להיות גם לכיוון אחר, מה יקרה עם גנץ יקבל את הרכבת הממשלה, או שנתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה, ופתאום תקום יום אחד בבוקר ותמצא ממשלת אחדות והחרדים בחוץ, זה צריך לקוות שכן שאנחנו נאמנים ומסורים, שגם זה יהיה הדדי משני הצדדים".

אין לך התחייבות כזאת מנתניהו?

"הליכוד כבר פעמיים היה במצב הזה ולא עמד בו, לצערי הרב. ב-2013 גם הייתה התחייבות של הליכוד להיות איתנו ביחד ואחר כך נתניהו הקים ממשלה עם לפיד ועם בנט. ב-2003 אריק שרון הקים ממשלה כזאת ונתניהו היה שר האוצר ואנחנו היינו בחוץ. אז אני לא יודע, אני רק יודע שאם אין אני לי מילי, אני לא סומך. אני משוכנע שנתניהו רוצה אותנו, אבל אני יודע שבסוף בסוף אחד מהם לא נאבק על השבת, אף אחד מהם לא נאבק על הכשרות, הליכוד והאחרים יש להם נושאים יותר חשובים להם, בסוף האחריות על הכתפיים שלנו".

בקדנציה האחרונה נכשלתם בנושא השבת?!

"במה זה נכשלנו? שיש שבת במדינת ישראל זה רק בזכותנו, זה בשבוע הבא הולך להימחק, ביום שלישי הבא אם תקום ממשלת שמאל לא יישאר לך זכר לשבת, עדיין ברוך ה' השבת נשמרת במדינת ישראל בפרהסיה הציבורית במדינת ישראל, עדיין לא עובדים בשבת, עדיין אין תחבורה ציבורית בשבת, נכון שיש פרצות פה ושם בשוליים, של כמה ראשי ערים תאבי פרסום, אבל זה עדיין בשולים של השוליים, אם עדיין אין מסחר בשבת, אם עדיין לא עובדים בשבת, אם עדיין מפעלים לא עובדים, אם משרדי ממשלה לא עובדים בשבת, זה הכל בזכות ש"ס, הכל בזכות המפלגות החרדיות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ר' אריה אין כמוך אתה מלך
אוהבים אותך אהבת אמת
פועלים בכל הכח למען שס, עוברים על כל האנשי קשר ומבקשים מכל המכרים להצביע "למפלגת שס" כי ככה פסק מרן, מצווה ענקית לכבוד ראש השנה

פצצה של ראיון אדם עם שכל

מדומיין, שום אשכנזי לא מצביע שס ובוודאי שלא פנו אליו ח ח ח עף על עצמו ח ח ח

אריה דרעי חזק

אשריך הרב דרעי יישר כוח . הבורא יוסיף כהנה וכהנה עד בלי די . ושיתפוצצו השונאים

ליהודי – הרב אי"ש גריינימן מורה לחלק מהאנשים להצביע ש"ס !!!!

לכל המגיבים
תזהרו מלשון הרע
זה לא מדבר לאף אחד…

מה אכפת לכם מי מצביע לש"ס??? כל קול למפלגה חרדית חשוב כעת!!! לא משנה מה תצביעו,יהדות התורה או ש"ס, העיקר לשמוע בקול גדולי ישראל , מכל החוגים,ולהצביע למפלגה חרדית!!! אנחנו במצב קשה מאד וזו העת להתלכד ולהתאחד סביב התורה!!!
ד' רוצה אותנו חרדים ומאוחדים! כאיש אחד בלב אחד נכריז בקלפי: ד'- הוא האלוקים!!!

יה"ר שתזכה תמיד לקדש שם שמים !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture