צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

המאפייה בק"ש והמפעל בת"א: ח"כ טסלר הביא את זעקת העסקים הקורסים • צפו

ח"כ יעקב טסלר במליאת הכנסת: "בעלי עסקים שרדו שנות מיתון ואינפלציה, שרדו את כל מלחמות ישראל, אבל את המלחמה בקורונה כבר לא הצליחו לשרוד"

במסגרת הצעות דחופות לסדר היום, קיימה מליאת הכנסת דיון מיוחד על סכנת סגירת מאפיית מרחבית בקרית שמונה. יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר שנימק את ההצעה אמר כי סיפורה של המאפייה בקרית שמונה, היא סיפורם של כל העסקים המתמודדים בימים אלו עם קשיים בלתי נתפסים. "עסקים ומפעלים, בתי עסק וחנויות- קטנים כגדולים, שהעסיקו אלפי עובדים, ננעלים נסגרים".

"לפני 70 שנה, בקרית שמונה, הקימה משפחת אהרונסון את מאפייתם. לא מלחמות ולא אלפי קטיושות עצרו את המסועים של הלחם ואת עבודתם הנאמנה של עובדי המאפיה. בכל התקופות, תחת אש וללא מיגון, המאפייה המשיכה להתקיים ולספק את הלחם לצבא ולתושבי הצפון. אבל כל זה הולך להסתיים ואחרי 70 שנה מאפית מרחבית עומדת להיסגר ו-120 עובדיה ילכו הביתה".

ח"כ טסלר המשיך ואמר כי סגירת המאפייה מצטרפת לעוד 65 אלף עסקים שנסגרו מתחילת השנה, כאשר על פי ההערכות עד סוף השנה מספרם יגיע ל-85 אלף.

"אלו נותנים יבשים, אבל מאחורי כל מספר עומד אדם, נמצאת משפחה, מיטב בניה של הארץ, שעמלו ועסקו לפרנסת ביתם ומטה לחמם נשבר. חלומות נגדעו, מפעלי חיים ירדו לטמיון, חסכונות התרוקנו ועסקים שעברו מדור לדור – מאב לבנו, התרסקו והתנפצו באכזבה ויגון. עסקים שרדו שנות מיתון ואינפלציה, שרדו את כל מלחמות ישראל, אבל את המלחמה הזו כבר לא הצליחו לשרוד".

"אמצעי התקשורת מלווים בחודשים האחרונים את מרכזי הקניות במרכזי הערים שהיו שוקקי חיים, והולכים ומתרוקנים מחנויות ובתי עסק. עוד ועוד בעלי חנויות תולים את המפתחות וסוגרים את החנויות".

"סיפורים אלו הם סיפורם של כל העסקים המתמודדים בימים אלו עם קשיים בלתי נתפסים. עסקים ומפעלים, בתי עסק וחנויות, קטנים כגדולים, שהעסיקו אלפי עובדים, שננעלים ונסגרים. לצערנו, אנו עדים גם למקרים של התאבדויות רח"ל, כתוצאה מהלחצים והמצב הכלכלי. כבר לא מדובר רק בהצלה כלכלית, אלא הצלת חיים", סיים ח"כ טסלר וקרא לממשלה להתעשת. "תכנית המענקים היא לעג לרש. נדרשת תכנית מקיפה להציל את מה שעוד ניתן להציל ולתמוך בכל המשפחות שעסקיהם נסגרו, כדי שלא יגיעו לפת לחם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture