Official White House Photo by Shealah Craighead

טראמפ על אירועי הקפיטול: "הייתי בהלם – לא ייתכן שתומכיי נהגו באלימות" • צפו

הבית הלבן פרסם הלילה בטוויטר נאום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, זה הגיע כשעה וחצי לאחר שבית הנבחרים הצביע בעד הדחתו בפעם השנייה תוך 13 חודשים. יצויין כי לאורך הסרטון כולו התעלם הנשיא האמריקני מהחלטת בית הנבחרים

הבית הלבן פרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) בטוויטר נאום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, זה הגיע כשעה וחצי לאחר שבית הנבחרים הצביע בעד הדחתו בפעם השנייה תוך 13 חודשים, אלא שלאורך הסרטון כולו טראמפ התעלם לחלוטין מהחלטת בית הנבחרים.

טראמפ גינה שוב את האלימות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר ואמר: "אין מקום לאלימות בארה"ב, ואין מקום לאלימות בתנועה שלי, תמיד תמכנו בחוק וסדר".

הנשיא האמריקני סיפר: "הייתי בהלם ממה שקרה בשבוע שעבר. לא ייתכן שתומכיי האמיתיים נהגו באלימות. לא ייתכן שהם איימו על שוטרים או פגעו בדגל או באזרחים". הוא הדגיש: "מי שעשה זאת, לא תמך בתנועה שלי. האלימות יצאה בשנה האחרונה משליטה. בין אם אתם ימין או שמאל, אין הצדקה לאלימות. מי שהיו מעורבים במתקפה, יועמדו לדין", הבהיר.

הנשיא התייחס למתיחות סביב השבעת ביידן בשבוע הבא: "יש דיווחים על הפגנות נוספות מתוכננות בימים הקרובים. כולם צריכים לכבד את החוקים. הוריתי לרשויות להשתמש בכוחן כדי לשמור על הסדר".

מייד לאחר ההצבעה בבית הנבחרים פירסם ביידן הצהרה: "המתקפה בוושינגטון הייתה על ידי טרוריסטים מבית שהוסתו על ידי הנשיא טראמפ, אני מקווה שהנהגת הסנאט תמצא דרך להתמודד עם משפט ההדחה, ובמקביל לעסוק בעניינים הדחופים של האומה". ביידן המשיך: "עלינו להניע את הכלכלה שוב, רבים מדי מהאמריקנים סבלו במשך זמן רב מדי בשנה האחרונה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture