החייל משה תמם הי"ד • צילום: באדיבות המשפחה

תיעוד מקומם מהחגיגות: המחבל השתחרר מהכלא, משפחת החייל הי"ד חוששת

המחבל הערבי-ישראלי רושדי אבו-מוך, שרצח את תמם ב-1984, יצא מכלא קציעות אל ביתו בבאקה אל-גרבייה - שם פתחו בחגיגות • אחיינית החייל הי"ד: "סבא וסבתא שלי שילמו את המחיר היקר ביותר עבור המדינה הזאת. לא מגיע להם לפגוש את הרוצח של בנם בסופר או בשוק או בתור לרופא"

המחבל רושדי אבו-מוך שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם השתחרר הבוקר (שני) מהכלא – משם הגיע אל ביתו בבאקה אל-גרבייה. במקום פתחו בחגיגות קבלת פנים למחבל המשוחרר.

אבו-מוך היה חלק מחוליית המחבלים שחטפה את תמם ורצחה אותו ב-1984, בזמן שעשה את דרכו לביתו במסגרת חופשה מהצבא. אחרי 35 שנה, הוא שוחרר מהכלא, והמשפחה האבלה מתעקשת לעכל את המשמעות הנוראית.

בני משפחתו של החייל דורשים גם לשלול לאלתר את אזרחות המחבל, ואתמול אף פנו בנושא לשר הפנים אריה דרעי ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. דרעי הודיע כי יקיים התייעצויות בנושא עם גורמי הביטחון.

אחייניתו של משה, ד"ר אורטל תמם, אמרה לאחר שחרור המחבל: "כמשפחה, היום הלב שלנו נשבר. לראות את הרוצח של דוד שלי משתחרר כגיבור, מתקבל בהערצה וחוזר לחייו במושב צמוד לבית משפחתי זה שברון לב שגורם לפצע לחזור ולדמם שוב ושוב. הפגיעה פה היא כפולה ומכופלת – לא במשפחה שכולה אחת אלא בעם ישראל כולו".

"אם אזרח ישראלי שחבר לארגון טרור של אויבי המדינה ובשמו רצח חייל צה"ל, סמל למדינת ישראל – ובוודאי כזה שממשיך להתהדר ב'הישגו' – אינו ראוי שתישלל אזרחותו, אנחנו לעולם לא נצליח למגר את הטרור. הטרור לא מבחין בין דם לדם, מיגורו ושמירה על ביטחון ישראל, כמו גם על מצפן ערכי ומוסרי, הוא אינטרס של כולנו".

היא כתבה כי "הרוצח, רושדי אבו מוך, הולך להיות השכן של המשפחה שלי מחר, והשר דרעי לא עושה דבר. למה קיימת לשר הפנים הסמכות לשלילת אזרחות אם לא בדיוק בשביל המקרים האלה? שלילת אזרחותו של מי שרואה בחיילי המדינה אויביו עד כדי רצח? עד כדי האדרת הרוצח?".

תמם הוסיפה: "סבא וסבתא שלי שילמו את המחיר היקר ביותר עבור המדינה הזאת. לא מגיע להם לפגוש את הרוצח של בנם בסופר או בשוק או בתור לרופא. אבא שלי, דודים ודודות שלי, שילמו גם הם את המחיר היקר ביותר עבור המדינה הזאת. לא מגיע להם לחיות בפחד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו עכשיו אתם מבינים למה אי אפשר לסמוך על דרעי כי הוא מפחד מהשמאל ולכן לעולם הוא לא ישלול אזרחות של שום ערבי

איכססס
באלי להרוג אותוווווו
אמאאאאא
גועל נפששש
שימות מיתה משונה!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture