Olivier Fitoussi/Flash90

שוב מהומות בירושלים • המשטרה מאשרת: "הסרטונים ברשת גרמו להסתה"

מתפרעים פלסטינים השתוללו גם הערב ליד שער שכם בירושלים, יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה • המפכ"ל שבתאי על הלינץ': "אנו מתייחסים אליו כאל אירוע פח"ע לכל דבר. ניתן את המענה ואני מתחייב להביא את כל מי שהיה מעורב שם, לדין"

העימותים בירושלים התחדשו: במהלך הערב (מוצאי שבת) החלו צעירים ערבים ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר השוטרים, שהגיבו ברימוני הלם באזור שער שכם בירושלים. כוחות המשטרה הצליחו להביא להרגעת הרוחות.

כוחות משטרה ומג"ב מפזרים עשרות מתפרעים סמוך למערת צדקיהו, מזרחית לשער שכם, לאחר שיודו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. כוחות המשטרה פועלים במקום תוך שימוש באמצעים על מנת להשיב את הסדר ולפזר את אותם מתפרעים.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי אמר הערב בתדרוך בירושלים: "אנחנו מתגברים כוחות גלויים וסמויים עם כל אמצעים הטכנולוגיים שלרשותנו, כל זאת על מנת לאפשר פולחן דת לכל מי שרוצה לבוא ולהתפלל".

הוא הודה כי הסרטונים ברשת, של ערבים מתעללים ומכים יהודים, בעיקר בעלי חזות חרדית הם שגרמו למהומות: "בשבוע האחרון עברנו כמה אירועים חריגים, זה התחיל בשבוע הטיקטוק שבמהלכו היו מספר אירועים שצויצו וגרמו להסתה".

"משטרת ישראל פעלה עד ליום חמישי בצורה נחושה ועם כל הכלים שעומדים לרשותנו והצלחנו לשים את היד כמעט על כל המבצעים באותם אירועים ולהביא אותם לדין. פועלים עם כוחות גלויים וסמויים ועם כל האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו".

בנוגע ללינץ' שביצעו ערבים ביהודי אמר המפכ"ל, "אנו מתייחסים אליו כאל אירוע פח"ע לכל דבר. ניתן את המענה ואני מתחייב להביא את כל מי שהיה מעורב שם, לדין. אנחנו לא יכולים להיות בכל פינה ובכל זמן, כל האירועים ייבחנו יטופלו ואני מתחייב למצות הדין עם כל מי שפגע בצורה שראינו".

"כל האירועים ייבחנו ויטופלו ואני מתחייב למצות את הדין עם כל מי שפגע. היום אנחנו מתוגברים במאות שוטרים שעלו לירושלים לתגבר את המחוז. פועלים עם כוחות גלויים וסמויים, ועם כל האמצעים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו, כדי לאפשר את פולחן הדת לכל מי שרוצה לבוא ולהתפלל בצורה הכי סדורה שאפשר".

"המשטרה נמצאת כמעט בכל ירושלים, מהומות ואירועים חריגים היו בכל המקומות והיו שוטרים שם", סיכם המפכ"ל את דבריו. "שוטרים נפגעו והצלחנו למתן את האירועים. הגזרה לא שקטה, אי אפשר להתעלם. המהומות לא פרצו בגלל שלא אפשרנו גישה למדרגות בשער שכם, הסטטוס הזה קיים למעלה מעשור שבו מאפשרים יציאה חופשית משער שכם, שום סטטוס לא השתנה. בכל רמדאן יש אירועים כאלה ואחרים, הפעם זה מוקצן וניתן לזה את המענה".

בצהריים התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעימותים בבירה בתום דיון הערכת מצב שקיים בקריה: "שמענו את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל – אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

• סרטונים אלו מופצים ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture