צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתום ישיבה מיוחדת: הכנסת בחרה את יצחק הרצוג לנשיא הבא של ישראל

הרצוג ופרץ יושבים באולם המליאה וממתינים יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם לתוצאות ההצבה שהחלה דקות ספורות לאחר השעה 11:00 בישיבה מיוחדת בכנסת. חברי הכנסת נגשים בזה אחר זה אל מאחורי הפרגוד כדי לבחור את הנשיא הבא • יום בחירת הנשיא דקה אחרי דקה

12:44 – יצחק הרצוג נבחר לנשיא ה11 לאחר שזכה ל 87 קולות, המועמדת מים פרץ זכתה ל26 קולות.

12:33 – הספירה הסתיימה.

12:19 – מרים פרץ לאחר ההצבעה: "זה היה כבוד גדול להתמודד מול אדם ראוי, למדתי מהמסע שיצאתי אליו. האהבה שאליה זכיתי מתושבי המדינה זה מה שממלא את ליבי". היא הוסיפה: "באתי לעשות טוב. יש משימה גדולה היום לנשיא- על הטילים מעזה ישראל יכולה להתגבר, אבל היא לא יכולה להתגבר על השנאה הפנימית".

12:11 – הקלפי עושה את דרכה לשכת יושב ראש הכנסת, לספירת הקולות.

12:08 – תמה ההצבעה, מליאת הכנסת יוצאת להפסקה על מנת לאפשר לחברי ועדת הקלפי לספור את הקולות.

12:03 – הסתיימה ההצבעה. כעת קוראים למי שלא הצביעה.

11:30 – שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ אומר שהעניק חופש הצבעה לבחירות הנשיאות.

11:09 – הראשון להצביע בבחירות לנשיאות: ראש הממשלה בנימין נתניהו.

11:08 – החלה ההצבעה במליאה.

11:01 – יו"ר הכנסת פותח את הישיבה, מיד יחלו להצביע.

10:51 – המועמדים נערכים להצבעה ומנסים לשכנע את המתלבטים האחרונים.

09:57 – בחירת הנשיא/ה ה-11 של מדינת ישראל – המועמדת מרים פרץ והמועד יצחק הרצוג הגיעו למשכן ולוו לאולמות שהוקצו להם, לקראת ההצבעה שתתקיים בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בשעה 11:00.

בחירת הנשיא/ה ה-11 של מדינת ישראל – המועמדת מרים פרץ והמועד יצחק הרצוג הגיעו למשכן ולוו לאולמות שהוקצו להם, לקראת ההצבעה שתתקיים בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בשעה 11:00.

במקביל לדרמה הפוליטית סביב הקמת הממשלה המסתמנת, יתקיימו היום הבחירות לנשיאות המדינה בישיבה מיוחדת שתחל בשעה 11:00 במשכן הכנסת. את זהות הנשיא או הנשיאה נדע כנראה בסביבות השעה 13:00. מרים פרץ ויצחק הרצוג עמלים שניהם בתקופה האחרונה כדי לשכנע כמה שיותר חברי כנסת.

כדי להיבחר לנשיאות צריך לקבל 61 קולות, ואם אף מועמד לא מגיע לרף המיוחל – נערך סיבוב נוסף. כאמור, על התפקיד מתמודדים מרים פרץ ויצחק הרצוג. פרץ – אשת חינוך, כלת פרס ישראל ואם שכולה שאיבדה את שני בניה במלחמות ישראל והפכה לסמל לאופטימיות בכל בית בישראל לאחר שקמה מהשכול ופועלת למען משפחות שכולות אחרות.


ההכנות לקראת אירועי בחירת הנשיא/ה ה-11 של מדינת ישראל

מולה מתמודד על התפקיד הרצוג, שכיהן 15 שנה כחבר כנסת, היה מועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת העבודה. כיום משמש כיו"ר הסוכנות היהודית. הרצוג, בנו של הנשיא השישי חיים הרצוג ונכדו של הרב הראשי הראשון יצחק אייזיק הלוי הרצוג. הוא התכונן זמן רב למערכה הזו ומציג את עצנו כנשיא שיעזור לדפלומטיה הישראלית.

היום, בהצבעה חשאית בכנסת, אחד או אחת מהם ייכנסו לבית ברחוב הנשיא בירושלים במקום ראובן (רובי) ריבלין. במשכן הכנסת נשלמו ההכנות לקראת אירועי בחירת הנשיא/ה ה-11 של מדינת ישראל. מחר (רביעי) תתקיים במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת ובה תתקיים הבחירה. זאת לפי חוק יסוד: נשיא המדינה.

שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, יגיעו למשכן בשעות הבוקר ויוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים.

בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יפרט את נוהל ההצבעה החשאית ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות במהלך ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה.

מזכירת הכנסת תקרא בשמות חברות וחברי הכנסת לפי סדר שמות המשפחה, ואלה יקומו בזו אחר זה וייגשו אל מאחורי הפרגוד. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן, וישלשלו אותו לתוך תיבת הקלפי.

בתום ההצבעה יכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה. השבעת הנשיא/ה הנבחר/ת תתקיים במועד אחר. כהונתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמשכת עד יום רביעי הבא – כ"ט תמוז תשפ"א.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture