Yonatan Sindel/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת: "הציבור יצביע ברגליו, תהיה צעדת מחאה" • צפו

חה"כ מש"ס תקף מעל דוכן הכנסת ואמר כי "הציבור יצביע ברגליו, אם בכל שנה היו עשרות אלפים, השנה יעלו מאות אלפים להילולא בצעדת מחאה". יו״ר ש״ס תקף את ההחלטה וקישר בינה לבין דו"ח העוני שפורסם היום

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה היום (רביעי) כי השנה לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר.

הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה. חברי הכנסת הגיבו בחריפות להחלטה והיו שאף קראו לציבור למרוד בה.

סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת יעקב מרגי זעק בנאום מחאה נגד משטרת ישראל שחליטה "באופן שרירותי ובצעד פחדני", כלשונו, על ביטול הילולת הבבא סאלי זיע"א שתתקיים בשבוע הבא אי"ה.

"הממשלה מעבירה מסר כי לציבור הדתי והמסורתי אין פתחון פה בקדנציה הזו", תקף מרגי וטען שהציבור לא יישמע להוראה. "הציבור יצביע ברגליו, אם בכל שנה היו עשרות אלפים, השנה יעלו מאות אלפים להילולא בצעדת מחאה", אמר והוסיף: "משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה, אני הזהרתי".

חבר הכנסת יעקב מרגי והסיף ותוקף במליאה את החלטת המשטרה: "אני אזרח שומר חוק אבל אני אומר לכם, הציבור כולו יצביע בהמוניו. אם בעבר המתפללים היו באים בפריסה של 3 ימים השנה בגלל החלטת המשטרה תהיה צעדת מחאה ומאות אלפים יעלו לציון ביום ההילולה".

יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי תקף את ההחלטה וקישר בינה לבין דו"ח העוני שפורסם היום: ״ממשלה שהוקמה בוילה בסביון מבטלת את רשתות הבטחון לאוכלוסיות המוחלשות, מדרדרת אותם לפת לחם, וסוגרת להם את קבר הבבא סאלי להתפלל על מצוקותיהם. ‏אנחנו באומיקרון חברתי.״

גם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר לתקוף את ההחלטה והציג את האפליה ביחס למגזרים אחרים: "‏זה פשוט לא יאמן. חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא כל מגבלה ורק את הילולת הבבא סאלי מבטלים. אין מילים. פשוט בושה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יהדות לא, נצרות כן? לא ייתכן שהממשלה תאסור על יהודים להשתתף באירוע דתי וחשוב לקהל המאמינים, אבל תאשר אירוע נוצרי. כנראה שמי שמנהיג את הממשלה מעדיף את הנצרות ולא את היהדות".

ח"כ מירי רגב התייחסה אף היא להחלטה ואמרה: "‏הממשלה מתיוונת, מבטלת את ההילולה של הבאבא סאלי, מסורת ארוכה שנים. אבל במסיבות הוארינטים של סוף השנה הם לא פוגעים. איזו צביעות ומוסר כפול".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture