Yonatan Sindel/Flash90

טיל של ספייס-אקס יצא משליטה – וצפוי להתנגש בירח • צפו בשיגור

רקטה של SpaceX, שנעה כבר 7 שנים במסלול כאוטי בחלל, תפגע בירח במהירות של 9,288 קמ"ש • מתכנת תוכנות מעקב אחרי עצמים שמימיים: "הטיל ייפגע בצד הרחוק של הירח, סמוך לקו המשווה. זו הפעם הראשונה שפסולת חלל תפגע בירח"

שיגור פלקון 9 בשנת 2015 • צילום: SpaceX

טיל של ספייס-אקס (SpaceX), חברת החלל של אילון מאסק, נמצא במסלול התנגשות עם הירח, אחרי שבשבע השנים האחרונות תעה ברחבי החלל – כך לדברי מומחים ומדעני חלל.

הטיל, פלקון 9, שוגר מפלורידה בפברואר 2015 במסגרת משימה שבה נשלח לוויין מזג אוויר למסע בן מיליון וחצי קילומטרים. אחרי שסיים את שלב שריפת המנועים ושלח את הלוויין של מינהל האטמוספירה והאוקיינוסים הלאומי של ארה"ב (NOAA) לנקודת לגרנאז' – פוזיציית כוח כבידה שרחוקה מכדור הארץ פי ארבעה מהירח ונמצאת בקו ישיר לשמש – השלב השני של מסעו של הטיל השתבש.

לרקטה לא היה מספיק דלק לחזרה לאטמפוספירה של כדור הארץ, ולפי המטאורולוג אריק ברגר, "גם לא האנרגיה כדי לצאת מכוח הכבידה של מערכת כדור הארץ-ירח". הוא הסביר כי "מאז פברואר 2015 אותה רקטה נמצאת במסלול די כאוטי".

ב"גרדיאן" נכתב כי ביל גריי, שכותב תוכנות העוקבות אחר עצמים בחלל, העריך כי הרקטה – 4 טונות של "פסולת חלל" – תפגע ב-4 במרץ בצד הרחוק של הירח, ליד קו המשווה שלו. היא צפויה להתנגש בירח במהירות של 2.58 ק"מ לשנייה – 9,288 קילומטר לשעה.

זהו מקרה ראשון של פגיעת פסולת חלל בירח, אך ככל הנראה לא נצליח לראותה מהצד של כדור הארץ. אם אתם דואגים, נעדכן אתכם שלפי המומחים לא ייגרם כל נזק לירח בעקבות ההתנגשות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture