הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים • צפו במבצע החילוץ לסמל היחל"צ

יעל בוגר נמצא תקוע בנקיק צר בנחל דרות כשהוא פצוע ופרסתו שמוטה • בתום מבצע מורכב, חולץ היעל בשלום בעזרת עשרות מתנדבי יחל"צ מגילות ים-המלח • צפו בחילוץ הנועז

מתנדבי יחידת חילוץ מגילות העונדים את סמל היעל, נקראו עם צאת השבת לסייע בחילוצו של יעל בוגר שנתקע בנחל דרגות.

אנשי רשות הטבע והגנים איתרו אמש בנקיק צר בנחל דרגות יעל בוגר במשקל כ-50 שנמצא פצוע ברגלו (ללא פרסה) בנקיק צר בתוך נחל דרגה ולא הצליח לצאת. הם הזעיקו את מתנדבי יחידת חילוץ מגילות של מחוז ש"י ויחידת חילוץ עין גדי, שהתגייסו למשימת החילוץ. במשך שעות, ובעזרת חבלים, אלונקות וציוד שיט, עמלו המתנדבים בשיתוף פקחי ווטרינר רשות הטבע והגנים, לחלץ את היעל.

בשל מצבו והצורך להעבירו בשטח, הוא הורדם. חילוצו כלל טיפוס על מצוקים, גלישת חבלים, חציית גבי מים ומסע רגלי, כאשר היעל רתום על גב מחלציו. בסיום החילוץ הועבר היעל לקבלת טיפול רפואי, בתקווה שיחזור במהרה לסביבתו הטבעית.

זהו חילוץ רגלי ראשון מאזור מורכב זה, בעוד פצועים אנושיים מאזור זה מפונים ע״י מסוק בעקבות מורכבות השטח.

היעל היא סימלה של רט״ג, יחלצ מגילות והמועצה האזורית. במשך שנים היתה אוכלוסיית היעלים של מדבר יהודה בסכנת הכחדה והצלתם נחשבת לאחד ההישגים הבולטים של שמירת הטבע בישראל, אשר ארגוניהם משלבים אף הם, את היעל בסמליהם.

נועם אלדן, מפקד יחלצ מגילות והאירוע: ״אנחנו שמחים לסייע לכל פצוע, ובמיוחד גאים לסייע לחיות בר כמו היעל. מאחלים ליעל רפואה שלמה". היעל הועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים.

חילוץ יעל 1

חילוץ יעל 2

חילוץ יעל 3

חילוץ יעל 4

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו