מתווה הגז: הממשלה אישרה את העברת הסמכות מדרעי; ההצבעה בכנסת מחר

נתניהו: "המתווה שגיבשנו מפרק את המונופול. הוא יכניס בעשורים הקרובים מאות מיליארדי שקלים לחינוך, לבריאות ולעוד דברים רבים אחרים" • בשל ניגוד העניינים בו מצויים מספר מח"כי הקואליציה, ב'מחנה הציוני' מנסים לגייס רוב בכנסת נגד אישור העברת הסמכות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה אישרה הבוקר בישיבתה השבועית את הצעתו של שר הכלכלה אריה דרעי להעביר את הסמכות הנתונה לו על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, אל סמכותה.

מדובר בסמכותו של שר הכלכלה לעקוף את החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים ולאשר בעצמו את מתווה הגז, בנימוק של שיקולים חיוניים לצורכי הביטחון של ישראל. במשרד ראש הממשלה אומרים כי אישור המתווה שהושג, נחוץ לשם הגדלת כמות הגז הטבעי המופקת משדה 'תמר' ולשם פיתוח מהיר של שדות הגז הטבעי 'לוויתן', 'כריש' ו'תנין' ושדות גז טבעי נוספים.

"בסוף השבוע אישרנו פה אחד בקבינט את האצת הפיתוח והרחבתם של שדות הגז הטבעי שנתגלו מול חופי ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הישיבה. "אני נחוש לקדם פתרון ריאלי שיביא גז למשק הישראלי. אני לא אכנע להצעות הפופוליסטיות שישאירו את הגז במעמקי האדמה. כבר ראינו מספיק מדינות שנכנעו ללחצים הללו, והגז נשאר באדמה – אסור לתת לזה לקרות כאן".

קרא עוד:
[postim]

לדבריו, "המתווה שגיבשנו מפרק את המונופול. הוא יכניס בעשורים הקרובים מאות מיליארדי שקלים לחינוך, לתרבות, לבריאות, ולעוד דברים רבים אחרים לטובת כל אזרחי ישראל. אחרי שנים של דיונים הגיע הזמן להכריע, כדי שהגז ייצא מהאדמה ויגיע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

החידה הגדולה: כיצד תצביע 'ישראל ביתנו'

מחר תובא העברת הסמכות משר הכלכלה לממשלה, לאישור הכנסת. כרגע עדיין לא ברור אם יהיה רוב להצעה, מפני מספר שרים וח"כים בקואליציה במצויים לכאורה בניגוד עניינים בכל הקשור למשק הגז.

מדובר בשר הרווחה חיים כץ, המחזיק במניות של חברת 'ישראמקו' – אחת השותפות – בשווי מיליוני שקלים; בשר האוצר משה כחלון, אשר בשל קשרי הידידות שלו עם בעל השליטה ב'ישראמקו' – קובי מיימון, משך את ידיו מלכתחילה מעיסוק במתווה הגז; שר הבינוי יואב גלנט, אשר בטרם כניסתו לפוליטיקה ניהל את חברת חיפושי הגז 'נמקס', בשליטת בני שטיינמץ; וח"כ אלי כהן מ'כולנו', אשר ניהל את 'הכשרה אנרגיה', בעלת שדות הגז הכושלים 'שרה' ו'מירה'.

שר הרווחה כץ הודיע כבר כי לא ישתתף בהצבעה בכנסת, ואילו שלושת האחרים – חברי 'כולנו', ככל הנראה לא ישתתפו אף הם. כחלון נמנע מהגעה לישיבת הקבינט שעסקה בנושא בשבוע שעבר, ולישיבת הממשלה היום לא הופיעו כץ, כחלון וגלנט.

לעומת זאת, חברי סיעת 'ישראל ביתנו' היושבת באופוזיציה, עשויים לתמוך בהצבעה בעמדת הממשלה ובכך לאפשר את אישורה. במפלגה אמרו היום כי כמו בכל נושא, החלטת הסיעה תהיה בהתאם לשיקולים הענייניים ולא תהיה כפופה לעמדת הקואליציה או האופוזיציה. יש לציין כי יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן נחשב למקושר מאוד לטייקוני הגז ולשכבת בעלי ההון בישראל.

ב'רשימה המשותפת' הבהירו היום כי יצביעו נגד ההצעה, בניגוד לדיווחים כאילו קיבלו מסרים ממדינות ערב לפעול בעדה, כדי לאפשר את יצוא הגז המתוכנן לירדן. עדיין לא ברור אם 'יש עתיד' תצביע בעד או נגד, וב'מחנה הציוני' מנסים לגבש רוב לדחיית ההצעה, מה שיגרום למבוכה עצומה לממשלה.

(צילום: אלכס קולומויסקי – POOL)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture