נתניהו מגיב: יש פוליטיקאים הרוצים למצוא חן בעיני התקשורת

נתניהו הודף את הביקורת נגדו, בעוד יו"ר האופוזיציה מחריף את ההתבטאויות בצל הסערה בתוך הקואליציה • סיכום הסערה הפוליטית עד כה • האם הדברים יובילו לבחירות?

הסערה בקואליציה סביב התקשורת: בפתח ישיבת סיעת הליכוד, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו עוסקים בהכנסת תחרות לתקשורת. התחרות בתקשורת היא מהלך חשוב לדמוקרטיה הישראלית, מהלך שיש בו צדק היסטורי. מדברים על שליטה בתקשורת? התחרות זה ההפך הגמור משליטה. התחרות תעביר את הכוח לציבור ואזרחי ישראל הם שיחליטו ויבחרו.

לדבריו, "זה לא סוד שמזה שנים שחלקים גדולים של הציבור מודרים מהתקשורת הישראלית. הם ודעותיהם אינם מקבלים ביטוי ראוי, ולפעמים אינם מקבלים ביטוי בכלל באולפני הטלוויזיה ובמהדורות החדשות. התחרות תביא לידי כך שמגוון הרבדים ומגוון הדעות בחברה הישראלית יבואו לידי ביטוי".

צפו בדברי נתניהו:

נתניהו תקף: "אני מבין שיש רצון של פוליטיקאים למצוא חן בעיני כמה גורמים בתקשורת שרוצים לשמר את המונופול שלהם על מה שהציבור יראה וישמע וזוהי בדיוק הסיבה שבגללה לקחתי תפקיד שר התקשורת, כי אני יודע שאני יכול לעמוד מול הלחצים וההתקפות של גורמי התקשורת, בדיוק כפי שעמדתי מול גורמים אינטרסנטיים כשפתחתי את כלכלת ישראל לתחרות".

הרצוג: נתניהו מנסה להפוך לפידל קסטרו ישראלי

קודם לכן, בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני, האשים יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג את נתניהו באומרו כי הוא רוצה להפוך לפידל קסטרו ישראלי עם תקשורת כפופה, מושפלת, שפוטה. הרצוג התייחס לדבריו של שר האוצר משה כחלון שקרא לממשלה לצאת לחופשה ואמר: "האופוזיציה אף פעם לא מסכימה או נותנת גיבוי לממשלה. הפעם יש הבנה ויש קונצנזוס. חופשה או אשפוז ולא משנה הסדר…".

צפו בדבריו:

"נתניהו רוצה להפוך את ידיעות אחרונות לידיעות נתניהו, להפוך את גלי צה"ל לגלי נתניהו ולהפוך את חברות החדשות בטלוויזיה לחדשות לשכת נתניהו והכל כדי להעביר את ישראל למשטר מלוכני שבו ראשי זרועות הביטחון יעברו מבחן נאמנות למלך ולמקורביו וראשי מערכת המשפט יתחייבו לפסוק דין לפי דרישה".

עוד אמר הרצוג: "התקשורת החופשית וחירות הביטוי הם יסודות חזקים יותר, חשובים ועמוקים יותר מהגחמות הפוליטיות של נתניהו ורגב וביטן. וכמו שהצלחנו לעצור את ההתפרעות שלהם בוועדת כספים לפני שבוע אנחנו נעצור את המלחמה שלהם נגד הדמוקרטיה הישראלית".

"להוציא את הממשלה לחופשה לפני אשפוז"

"צריך להוציא את הממשלה הזו לחופש…להוציא אותם דחוף מאוד לחופש, לפני אשפוז. את כל הממשלה". על משפט חריף זה חתום לא אחר מאשר השותף הבכיר בקואליציה – שר האוצר משה כחלון. הדברים באים לאור נסיונות חלק משרי הממשלה לפגוע בעצמאות התקשורת והשידור הציבורי בישראל.

ניסיונות אלו גררו ויכוח נוקב בקואליציה. אתמול דווח כי שרת התרבות מירי רגב אמרה במהלך ישיבת הממשלה השבועית כי לא ייתכן והמדינה תממן את השידור הציבורי והפוליטיקאים לא יקבעו את התכנים המשודרים בה. בתגובה אמרה היום השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל כי זו אמירה שגובלת בפאשיזם.

"אמרתי לראש הממשלה שחלילה וחס לא ידביקו לא לנו ולא לו את האמירות הללו. ברגע שבאים לטעון שאנחנו במערכת ציבורית מקימים תאגיד ציבורי ואנחנו כממשלה צריכים לשלוט בו זה מפחיד לחשוב שאנחנו חיים בעידן כזה".

גמליאל הוסיפה: "אנחנו צריכים לזכור שאנחנו מדינה דמוקרטית אנחנו בונים תאגיד ציבורי על מנת שלציבור הרחב תהייה איכות בשידור ציבורי, לעלות לנושאים לסדר היום ולהציף אותם וסוגיית הגיוון היא קריטית. שלל דעות, עמדות. לא צריך לבוא בקיבעון מחשבתי, וזה היופי בדמוקרטיה".

המתיחות בין הליכוד לבית היהודי

על רקע התנגדותם הפומבית של שרי הבית היהודי לשינויים בתאגיד השידור הישראלי, אמרו אתמול בכירים בליכוד כי "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע ברה"מ נתניהו ובשלטון הליכוד". בתגובה נמסר היום מהבית היהודי תגובה חריפה נגד נתניהו.

"נתניהו שוב יורה בתוך הנגמ״ש", נמסר מהבית היהודי, "כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בניה, כשנכנע לחמאס וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת. והכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי (״היכנסו מתחת לאלונקה״), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".

מהליכוד נמסר היום כי "בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת. מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת. בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש. יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד. מי שהתגייס לטובת האינטרסים של נוני מוזס לסגור את "ישראל היום" כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה ב"ידיעות" ועוד ליטוף ב-Ynet, אינו דואג לתקשורת חופשית".

שש בשישי • חוקי התקשורת יביאו להקדמת הבחירות?

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוז'ילה, מה קרה לך, פידל קסטרו? חלמת חלום רע? אמרנו לך אתמול בוא הביתה מוקדם ולהציל אותך מעצמך ומהתפקיד שנטלת על עצמך,
חשבת שאתה חכם, ניצחת בבחירות ואתה מרוגש – חמודי, אתה לא בנוי לזה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו