התיעוד הותר לפרסום: כוח צה"ל במעצר חוליית ירי

לאחר תקופה ממושכת בה פעלו בחטיבת מנשה לתפיסת חוליית טרור אשר יזמה ותכננה פיגועים בגזרה, הצליחו אנשי החטיבה בשיתוף כוחות מיחידת דובדבן וגדוד "שחר" לאתר את היעדים במבצע מיוחד ולהביאם למעצר. צפו

במסגרת מבצע חטיבתי בחטמ"ר (חטיבה מרחבית) מנשה, עצרו בחודש שעבר לוחמים מיחידת דובדבן וגדוד "שחר" שישה חברי חוליית טרור אשר ביצעה פיגועי ירי והשלכת מטענים בגזרה – כך הותר השבוע לפרסום. כעת נחשף גם תיעוד המעצר.

טרם מעצרם ביצעו חברי החוליה למעלה מ-7 ניסיונות פיגוע, וב-29 במרץ בשעות הלילה ביצעו ירי נוסף לעבר כוח צה"ל במחסום ג'בארה הסמוך לטול כרם. בהמשך אותו יום, יצאו כוחות צה"ל ומג"ב לעיר טול כרם אשר בשכונותיה התגוררו המפגעים. חמישה מהם נתפסו בבת אחת והשישי נתפס יממה לאחר מכן.

מחקירתם עלה כי הם פעלו על רקע לאומני-עצמאי וללא קשר לשום ארגון טרור. מנגד, נמצא קשר משפחתי ישיר בין רוב חברי החוליה למחבלים שהוציאו לפועל פיגועים בתקופת אירועי "גודל השעה". בנוסף, אחד מאנשי החוליה מוכר כפעיל טרור בעבר ושוחרר ב"עסקת שליט".

במהלך החקירה נתפסו אמצעי לחימה רבים, לרבות שני רובים מייצור עצמי מסוג "קרלו", רכב שהושכר במטרה לסייע לביצוע הפיגועים, שישה מטעני צינור ומטען צינור מאולתר, העשוי ממטף כיבוי אש. בנוסף, במהלך החקירה העידו חברי החוליה כי בכוונתם הייתה לרכוש נשק איכותי לשם ביצוע פיגועים נוספים.

"מבצע מעצרם של חברי החוליה הוגדר כהצלחה", מצהיר רס"ן ע' מיחידת דובדבן ומוסיף: "עצירת החוליה תביא למניעת פיגועים עתידיים בגזרה ותדאג להרתעת פעילי טרור באזור יהודה ושומרון. הפעילים רואים כי לא ניתן לנסות ולפגוע בנו מבלי להיתפס ולשלם על כך את המחיר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איייזזזזהההה פפפפחחחדדדד

תודה לד'!!!

סוף סוף מדרגות עם מעקה…….

לאתר הנכבד והמוערץ – בקשה שתבינו אותנו
הרי אתם שמחים להביא חדשות שמחות וביטחוניות לטובת ישראל.
אנא מספיק שצה"ל עדיין לא 'מקפיד' להזכיר את כח ה' שבכל דבר, דבר שבודאי היה נותן להם/לנו סייעתא דשמיא (כגון "בעזרת ה'" וכו').
אנא ממכם בכל פעם שאתם מזכירים ואפילו נותנים קרדיטים לצה"ל, אל תשכחו לפתוח בנוסח כגון "בחסדי שמים, בס"ד, בעזרת ה', תודה לא-ל".
אל תהיו שותפים למנסחים שמנסים לחשוב שכוחם ועוצם ידם עשה את החיל הזה.
מבלי לפגוע בכבודם של אחינו היקרים הלוחמים באש ובמים ובמסירות נפש, אסור גם לפגוע בכבוד שמים סתם כי מגיע לה' תצודה, וגם כי הוא מחכה לזה, וגם כי ע"י שבחיו הוא מוסיף חסדים.
שנשמע ונתבשר בשורות טובות בלבד תמיד. (וגם עכשיו נשמח אם תשנו את הכותרת בידיעה הזו)
ולסיום: תודה לחיילים המוערצים המקדשים שם שמים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו