צילום: פלאש 90

"שמענו בום בום וראינו אדם נופל – זה היה מפחיד"

עדי הראייה לפיגוע בו נרצח אדם אחד ומספר נפצעו שיחזרו את הפיגוע: "אני וחברה ישבנו פה בתחנה ואז שמענו בום בום וראינו אדם נופל. הגיע רכב חולף וראינו אותם יורים מתוך הרכב. היו שם שני אנשים אני חושבת. אז חיילים אמרו לנו להיכנס לתוך הבטונדה"

"זה היה בהפתעה וראינו מישהו נופל" – כך סיפרה היום (ראשון) עדת ראייה לפיגוע בצומת גיתי שבשומרון. "ראיתי שני אנשים ברכב, הוא המשיך ולא הבנו מה קורה", סיפרה עדת הראייה. "ראינו חיילים מבררים ואמרו לנו להיכנס לבטונאדה. לא זוכרים את צבע הרכב, אולי כחול. זה היה מפחיד ומפתיע. לא נראה לי שמישהו הספיק לירות בחזרה ולהגיב באש".

"אני וחברה ישבנו פה בתחנה ואז שמענו בום בום וראינו אדם נופל", שחזרה עדת ראייה נוספת את הרגעים הקשים. "הגיע רכב חולף וראינו אותם יורים מתוך הרכב. היו שם שני אנשים אני חושבת. לא הבנו מה קורה ואז חיילים אמרו לנו להיכנס לתוך הבטונדה". עוד הוסיפה: "זה היה מפחיד, לא חשבתי שלי זה יקרה בחיים. החיילים הרגיעו אותי, ראיתי את ההתגייסות שלהם תוך שניות אין על הצבא והחיילים שלנו".

עזרי טובי, שהגיע לזירת הפיגוע לאחר הירי סיפר: "הגעתי לפה ממש כמה דקות לאחר האירוע, כשהכוחות הראשונים החלו להגיע. מדובר על אירוע קשה מאוד, שני פצועים אנוש. אני לא יודע לא הוציאו הודעה, אבל אחד וודאי הרוג וכרגע עדיין מטפלים בשאריות של האירוע המטורף הזה". עד ראייה נוסף סיפר כי הגיע למקום שתי דקות אחרי התרחשות הפיגוע. "ביהודה ושומרון יש עשרות אירועי טרור, זה היה אירוע קשה שהצליח. אנחנו מתמודדים עם עשרות אירועים בשבוע, אפשר לעשות יותר", אמר.

מוקדם יותר הבוקר, צעיר ישראלי נהרג ואדם נוסף נפצע, באורח קשה מאוד, בפיגוע משולב בצומת אריאל שבשומרון. אדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה. קודם לכן, שני מחבלים פלסטינים הגיעו לצומת המרכזית, דקרו צעיר ישראלי וגנבו את נשקו. הם ירו לעבר אדם נוסף שישב בתוך רכב וגנבו את רכבו. לאחר מכן הם המשיכו בנסיעה לעבר צומת גיתי-אבישר הסמוך, ירו לעבר אדם אחר ופצעו אותו באורח קשה-בינוני. כוחות גדולים מבצעים מרדף אחר המחבלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו