הכוחות נערכים לכניסה לכפר בורקין. צילום: פלאש 90

אחרי הפיגוע באריאל: מצוד נרחב אחרי החוליה החמושה

כוחות גדולים מאוד של צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים כעת בכפר בורוקין הסמוך לאריאל, שם על פי החשד מסתתרים המחבל או המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני הבוקר. שב"כ וצה"ל הקימו חמ"ל משותף על מנת לשלב כוחות כדי לתפוס את החשודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות גדולים מאוד של צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים כעת בכפר בורוקין הסמוך לאריאל, שם על פי החשד מסתתרים המחבל או המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני הבוקר (ראשון). שב"כ וצה"ל הקימו חמ"ל משותף על מנת לשלב כוחות כדי לתפוס את החשודים.

פלסטינים דיווחו כי שמעו קולות ירי מעבר הכפר. סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" דיווחה כי בעקבות הפיגוע כוחות רבים של צה"ל הגיעו לכפר, ואף סגרו את הכניסות לכפרים הסמוכים חארס, דיר אסתיא, מרדה וג'מאעין. כוחות הביטחון מעריכים כי מדובר במפגע בודד שהכיר את האזור ותכנן את הפיגוע מראש, בהשראת הפיגוע באזור התעשייה בברקן בחודש אוקטובר.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "בסביבות רבע לעשר מחבל תוקף חייל שנמצא בצומת אריאל, המחבל יוצא מאחת החניות באזור, לא ברור לגמרי. הוא יצא מהמרחב מנסה לתקוף חייל, לוקח לו את הנשק, החייל נפגע באירוע והמחבל ירה על שלושה רכבים בצומת". הוא הוסיף כי "בירי הראשון אזרח נפגע, בשני פגע ברכב נוסע ובשלישי האזרח ברח מרכבו והמחבל לקח את הרכב. המחבל נסע לצומת גיתי אבישר כשלאורך הדרך הוא מבצע ירי מהרכב לצומת וגם שם יש נפגעים. הוא נסע עם הרכב לברוקין וכרגע יש מרדף שם". מנליס אמר בנוסף כי כוחות מיוחדים וכוחות תגבור הוקפצו לאיו"ש כדי לסייע במרדף אחרי המחבל יחד עם שב"כ והמשטרה וכדי לנסות ולמנוע חקיינים. לא ידוע מה השיוך של המחבל ומה מאפייני האירוע.

מבית החולים בילינסון נמסר כי שניים מהפצועים הגיעו לבית החולים, כאשר מצבו של אחד מהם אנוש והוא סובל מפגיעת ראש ומטופל בחדר הטראומה. פצוע נוסף במצב קשה מאוד עם פגיעת חזה ובטן. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחרי המחבל בכביש 5 ומחסומים נפרסו במקום. במקביל, כוחות צה"ל סגרו את הכניסות לארבעה כפרים פלסטינים סמוכים. בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית דווח על חילופי אש שהתנהלו באזור הכפר בורקין וכי הוטל עוצר על הכפר.

חמאס לקח אחריות על הפיגוע. בארגון בירכו ואמרו כי "מדובר בתגובה על פשעי ישראל" בהר הבית ובירושלים. בהודעה נכתב: "פיגוע הגבורה הזה מאשר כי דרך ההתנגדות היא הבחירה החזקה ביותר וזו שתכשיל את תוכניות ישראל". בכלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס קוראים לתושבים המתגוררים באזור הפיגוע, ויש ברשותם מצלמות אבטחה, להוריד או לכבות אותן. כמו כן, פעילי הארגון מחלקים סוכריות לעוברים ושבים באזור חאן יונס.

מוקדם יותר הבוקר, צעיר ישראלי נהרג ואדם נוסף נפצע, באורח קשה מאוד, בפיגוע משולב בצומת אריאל שבשומרון. אדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה. קודם לכן, שני מחבלים פלסטינים הגיעו לצומת המרכזית, דקרו צעיר ישראלי וגנבו את נשקו. הם ירו לעבר אדם נוסף שישב בתוך רכב וגנבו את רכבו. לאחר מכן הם המשיכו בנסיעה לעבר צומת גיתי-אבישר הסמוך, ירו לעבר אדם אחר ופצעו אותו באורח קשה-בינוני. כוחות גדולים מבצעים מרדף אחר המחבלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture