Yonatan Sindel/Flash90

תיק 5000? בפרקליטות שוקלים לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו

לידי הפרקליטות הגיע מידע דרמטי, שבגינו יש מי שחושב שיש לעבור מבדיקה לחקירה. במשרד המשפטים מעוניינים לבחון אם היה קשר מושחת בעניין מניות נתניהו ותאגיד טיסנקרופ, שעומד במרכז פרשת הצוללות, וכמה מודעות היתה לנתניהו בעניין

במשרד המשפטים נבחנת האפשרות לעבור לשלב הבא בבחינת פרשת מניות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפתוח בבדיקה או בחקירה פלילית של הקשר לכאורה בין רווחי המניות של נתניהו לתאגיד הגרמני טיסנקרופ, שנמצא במרכז פרשת הצוללות. חשדות אחרים בפרשה שקשורים לרכש המניות ומכירתן עשויים להיות בתחום הבדיקה של רשויות המס ושל מבקר המדינה.

הצעד נבחן, בין היתר, כדי לאפשר תפיסת חומרים וחקירת עדים שלא מתאפשרים בשלב זה. הנושא שצפוי להיבחן הוא – האם היה קשר מושחת, וכמה מודעות היתה לראש הממשלה בעניין. יש לציין כי הנושא נמצא בבדיקה, וחקירה פלילית תפתח, אם וכאשר, רק באישור פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בנוסף, לפי הערכות, הפרקליטות לא צפויה לקבל החלטה בנושא לפני הבחירות.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כי ראש הממשלה החזיק עד לשנת 2010, בשותפות עם בן דודו נתן מיליקובסקי, מניות בחברה שסיפקה שירותים לחברת "טינסקרופ" הגרמנית, שעומדת במרכז פרשת הצוללות. ב-29 בנובמבר, נתניהו מכר את המניות בסכום של 4,300,873 דולר, שהם 15,814,310 שקלים. תחילה טען נתניהו כי קנה את המניות בהיותו אזרח פרטי, ואילו לפני יומיים טען כי רכש אותן כשהיה ראש האופוזיציה בשנת 2007.

בשנת 2009 ביקש נתניהו ביקש מבן דודו נתן מילקובסקי הלוואה לתשלום מס על מניות שהחזיק בחברת גרפטק. מילקובסקי, לדברי נתניהו, הלווה לו כ-175 אלף דולר. לטענת נתניהו, הוא החזיר לו את ההלואה בעת שמכר את המניות שבבעלותו, בנובמבר 2010. כלומר, על מכירת המניות קיבל נתניהו כ-16 מיליון שקלים. 175 אלף דולר מתוך הסכום הזה הוא החזיר לחברה שבבעלותו של מילקובסקי,NMDM , וכך לטענתו הוא החזיר את ההלוואה.

על פי גורמים מעורים, מידע דרמטי הגיע לידי הפרקליטות והביא אותה לשקול את הצעד. במשרד המשפטים ידעו בעבר על מתנות יקרות ערך שקיבל נתניהו מבן דודו מיליקובסקי, אבל לא היה ידוע להם על העברת כספים ביניהם. כרגע נבדק מתי קיבל נתניהו את המניות שלו בחזרה ומה הייתה התמורה, אם ישנה כזאת.

באשר למכירת המניות של נתניהו, הפרקליטות קיימת שאלה: אם הוא קיבל תגמול, למה ביקש הלוואה מבן הדוד כדי לשלם על התגמול על המס? במשרד המשפטים זיהו צירופי מקרים הדורשים בדיקה ומנסים "לפרק" את סיפור מפעל הפלדה, הצוללות ובן הדוד. רק בעוד מספר ימים ידעו לאן זה הולך.

מהליכוד נמסר הערב בתגובה: "20 יום לפני הבחירות מדליפים על ניסיון לפתוח בעוד חקירה נגד ראש הממשלה נתניהו. רק אזרחי ישראל יבחרו את ראש הממשלה – ממשלת ימין בראשות נתניהו או ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד וגנץ".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יושבים ומחפשים בעברו על מה להיתפס, ככה אפשר להפיל כל אחד..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו