צילום: פלאש 90

התיק מתפרק? "המשטרה הנחתה אותי מה לומר, איימו לעצור את משפחתי"

מיקי גנור, אשר חזר בו מחלקים בעדותו, טען בפני מקורביו: "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד - ולהגזים". עד המדינה הסביר למקורביו את החלטתו לסגת מהעסקה: "לא אעיד שקר, חשוב לי שמשפחתי תדע שלא מכרתי את ביטחון המדינה עבור בצע כסף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מעצרו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000) שחזר בו מעדותו, הוארך היום (רביעי) בחמישה ימים לפחות בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה מייחסת לו כעת את כל העבירות שיוחסו לו בתחילת הפרשה, בהן שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות וזאת בנוסף לשיבוש הליכי חקירה. גנור עומת במהלך היום מול העדויות שמסר בעבר והמשטרה ביקשה לבדוק מדוע שינה את גרסתו.

ב'החדשות' הובא היום גרסתו של גנור: "אני אדם מבוגר ולא בריא. זה היה ידוע לחוקרים ולפרקליטות ולמרות זאת הפעילו עלי לחצים כבדים ביותר איימו שיעצרו את בני משפחתי וייקחו את כל רכושי". עוד הוסיף והבהיר כי,"אני לא מבקש לשפר את ההסכם הזה, להיפך אני מבין שאין חזרה מהצעד הזה. אני מוכן לשלם את המחיר. אני אלחם עד הסוף. אני לא מוכן למות כשמכנים אותי בוגד וחשוב לי שהמשפחה שלי תדע שלא מכרתי את בטחון המדינה עבור בצע כסף".

"רק כשהסתיימו החקירות הבנתי לעומק את משמעות עדותי. לא יכולתי להירדם בלילה. מצבי הנפשי התדרדר. פרקליטי בועז בן צור הסביר לי את המשמעות של הצעד שלי. אני מבין שמבחינה משפטית אולי מדובר בצעד בלתי הפיך עם משמעויות קשות בעבורי אבל החלטתי שלא אעשה שקר בנפשי, לא העיד שקר על הדוכן ולא אייחס לאחרים קבלת שוחד", כך גנור.

 

אלשיך: "מיקי גנור סיפק את הסחורה. בכל מקרה נתניהו לא חשוד בצוללות"

 

בעדויות נוספות שפורסמו ב'כאן חדשות' טען גנור כי השוטרים אמרו לו להגזים בעדויות. טענתו המרכזית של גנור היא: "הכניסו לי מילים לפה", ובפני מקורביו הוא אף טען: "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו". לפי גנור, לפני העימותים עם החשודים, בין היתר העימות שהתקיים עם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, תדרכו אותו מה להגיד וכיצד לפעול, ולכן הוא נאלץ להגזים בתיאורים. הדבר גרם לו, לכאורה, להפליל אנשים שלא בצדק.

מבחינת עד המדינה בפרשת הצוללות, הוא אינו חוזר בו מהסכם עם הפרקליטות, אלא רוצה לתקן חלק מהדברים בעדות, והוא לא מכחיש את העובדות. גנור אמר למקורביו כי החלטתו לחזור בו מחלק מהעדות הייתה "עניין מצפוני". גנור אמר למקורבים: "אני מודע למשמעות של הצעד שעשיתי ולסיכון שבו, אבל לא היית יכול לחיות עם עצמי אחרת. היה לי חשוב לעשות זאת לפני שהפרקליטות מקבלת החלטה".

מנגד, במשטרה לא מקבלים את טענות גנור, "אנחנו סבורים כי גנור משקר כרגע", צוטט גורם בכיר במשטרה ב'וואלה'. "גנור מסר 50 עדויות. מדובר בעדויות סדורות – הוא לקח חלק בעימותים, הביא הקלטות ומסמכים וביצע שורה של פעולות חקירה ועכשיו פתאום הוא הגיע למסור גרסה שונה בלי לנסות להסביר מה גרם לשינוי". לדברי הבכיר, "ברור לגנור כעת שהוא עשוי להיות האיש שיינזק מההחלטה שלו, הרי כל מה שמסר הולך לעמוד נגדו כחשוד המרכזי בתיק הצוללות".

הגורם הבכיר גילה כי בשלב זה נבדקים שני כיוונים עיקריים לשינוי הגרסה של גנור. הראשון הוא ניסיון סחיטה או פגיעה בעד, שהוביל אותו לחזור בו מעדותו. הכיוון השני הוא כי גנור מנסה להקל את העונש שצפוי לו ולשחרר רכוש וכספים שנמנע ממנו לעשות בהם שימוש. "אנחנו מעריכים כי בימים הקרובים עדים ומעורבים בפרשה ידרשו לשוב לחדרי החקירות, ובעצם אנחנו פותחים מחדש את התיק", הסביר הבכיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture