צילום: סיגל נפתלי קסל

הפרקליטות על דובר צה"ל המיועד: "לא נחשד בעבירה כלשהי"

לאחר שדובר צה"ל המיועד ביקש מהפרקליטות להסיר את החיסיון בנוגע להפעלתו כסוכן משטרה - הפרקליטות נענית לבקשה • במכתב ששלחו לעורך דינו כתבו: "מרשך לא נחשד בביצוע עבירה, סייע לאכיפת החוק באופן הראוי להערכה"

פרקליטות המדינה שלחה הבוקר (חמישי) מכתב לעו"ד עופר ברטל, פרקליטו של מסינג, ובו נכתב: "במענה לפנייתך נבקש להודיעך כי נפעל בהקדם האפשרי, כבקשתך, לצמצום תחולת תעודת החיסיון באופן שהעובדה שמראש סייע למשטרה בפרשת רונן משה, לא תהיה חסויה עוד".

בפרקליטות אמרו עוד כי מסינג "לא התבקש לפעול בעניינו של נבחר ציבור כלשהו, ולא היה קשר בין פעולתו לבין עניינו של מי מבני משפחתו".

כזכור, אמש פנה מסינג לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון על הפעלתו במסגרת פרשת "ישראל ביתנו", על מנת לחשוף את חומרי החקירה. זאת כאמור לאחר שאמש נחשף בהארץ כי מסינג שימש כסוכן משטרתי בפרשה. מסינג טען בבקשה כי הוא "פעל מאזרחות טובה", ולכן יש צורך להסיר את החיסיון, כדי שהציבור ייחשף לנסיבות הפעלתו.

מצה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל לא הכיר את פרטי הפרסום בעניין דובר צה"ל המיועד, גיל מסינג. בעקבות הפרסום – העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק. מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו