צילום: Miriam Alster/FLASH90

הסקר שהוביל את נתניהו לביטול הבחירות; לראשונה גוש השמאל מנצח

יוזמת ביטול הבחירות נולדה כבר לפני שבועיים, אולם הזרז לקידומה הוא סקר שנערך עבור הליכוד, והראה שמצביעי הליכוד - מעוניינים בממשלת אחדות במקום בחירות. במקביל מתפרסם הערב סקר דרמטי הנותן לראשונה ניצחון ברור לגוש המרכז שמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היוזמה לביטול הבחירות החוזרות לטובת ממשלת אחדות, מדוברת כבר תקופה ארוכה כשכמה גורמים בכירים בליכוד החלו לדבר עליה עוד לפני שבועיים. אולם, ההחלטה להתחיל לבדוק את ההיתכנות ברמה המשפטית, החלה בעקבות סקר פנימי של הליכוד, כך מדווחים הערב (רביעי) ב'חדשות 12'. לפי הדיווח, הסקר שנערך לבקשת המפלגה על ידי רפי סמית ובהשתתפות כ-600 בני אדם, הראה באופן חד משמעי כי רוב מכריע של הציבור בישראל מעוניין בהקמת ממשלת אחדות.

לפי הסקר – 69% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה: "במידה וניתן היה לבטל את הבחירות ולהקים באופן מיידי ממשלת אחדות לאומית רחבה, האם אתה בעד או נגד?". אך מה שיותר חשוב מבחינת הליכוד זה ש-78% ממצביעי המפלגה בבחירות האחרונות תמכו ביוזמה. כמו כן 70% ממצביעי כחול לבן. רק 22% ממצביעי שתי המפלגות התנגדו לרעיון.

סקר דרמטי נוסף שפורסם הערב ב'חדשות 13' מעלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש המרכז-שמאל היה זוכה ל-61 מנדטים. ואילו גוש הימין, (ללא ליברמן), יזכה ל-52 מנדטים.

לפי הסקר מפלגת הליכוד ביחד עם כולנו זוכה ל-32 מנדטים, כך גם כחול לבן שזוכה ל-32 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה זוכה ל-12 מנדטים, ישראל ביתנו–7, ש"ס–6, יהדות התורה–6, מפלגתו החדשה של ברק–6, מרצ–6, העבודה–5, איחוד מפלגות הימין–4, הימין החדש–4 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהציבור (48%) תומך בביטול הבחירות, לעומת 35% מהציבור שלא תומך בביטול, ו-17% שהשיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%

גנץ על היוזמה לביטול הבחירות: "אין דרך חזרה, זהו ספין של נתניהו" • צפו

בתוך כך, הערב דיווחנו על סקר שערכה מפלגתו החדשה של אהוד ברק, המראה כי המפלגה שעדיין לא ברור מי יכהנו כחברים ברשימתה זוכה ללא פחות מ–11 מנדטים. על פי אותו סקר, הליכוד נחלש ב6 מנדטים ויורד ל-29, כחול לבן סופגת את המכה הקשה ביותר ומתרסקת ל-26, כאמור, רשימתו של אהוד ברק עם 11 מנדטים, הרשימה המשותפת בראשות עודה 10, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה יורדת ל-7, הימין החדש -6, ש"ס לפי הסקר יורדת בשלושה מנדטים ומקבלת 5, איחוד הימין, העבודה ומרצ מקבלות כל אחת 4 מנדטים בלבד. לפי הסקר – גוש הימין 63. גוש מרכז שמאל 57.

במפלגת כחול לבן כבר הצהירו היום שפניהם לבחירות, במסיבת עיתונאים שכינס היום יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ אמר על רקע הדיווחים על האפשרות לביטול הבחירות, כי,"נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה. נתניהו, רואה סקרים- וממציא שקרים וספינים. אני כאן כדי להזכיר לו – לא ניתן להזדכות על האחריות. נתניהו כפה את המציאות הזו, והוא לא יכול לנסות להעביר את האשמה לאחרים או לעשות שימוש ציני במוסד יו"ר הכנסת".

"בכל תקופת המשא ומתן הקואליציוני, על אף שאנו הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, נתניהו לא פנה אלינו והעדיף להרכיב את "ממשלת סמוטריץ'"- ממשלה קטנה, קיצונית וסחטנית. המטרה היחידה שלו הייתה קואליציה שתאפשר לו להעביר את פסקת ההתגברות וחוק החסינות שיצילו אותו ממשפט".

אולם גורם בכיר בליכוד אומר היום על ההצהרות החד משמעיות של כחול לבן כי "יש פער עצום בין דיבורים למעשים. נמשיך לבדוק את ההיתכנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא תפרסמו כעת את הסקרים לפני הבחירות האחרונות ולצידן את התוצאות…
כל מילה נוספת מיותרת…

מדהים שעדיין מתייחסים לסקרים

שקר מוחלט. אין שום סיכוי לשמאל.

זה ידוע שהיא אפשר לבטל את הבחירות אין דרך חזרה ביבי היה צריך לחשוב על זה קודם ולהעביר את המנדט למישהו אחרכל הדבר הזה זה סתם עוד ספין של נתנניהו כדי שיהיה על מה לדבר ולא יהיה משעמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture